Свет
(ГАЛЕРИЈА) Ова е најстуденото село во светот: Просечната температура во Јануари е минус 50
Добредојдовте во Ојмјакон, најстуденото село на земјата каде што просечната температура во јануари е -50 °C и трепките на жителите се замрзнуваат за само неколку секунди откако ќе излезат од дома. Оддалеченото сибирско село Ојмјакон е најстудената населена населба во светот. Било толку студено во руското село што новиот електронски термометар се расипал откако измерил минус 62 °C.
Официјалната метеоролошка станица забележала минус 59 °C, но локалните жители изјавиле дека нивните мерења се толку ниски, дури до минус 67 °C, односно помалку 1 ° од најниската температура за постојана населба било каде во светот. И тоа рекордно снимање е направено во истото место уште во 1933 година.
Еден селанец во Ојмјакон забележал температура од минус 67 степени, додека други се согласиле дека официјалното читање на минус 59 °C не ја кажува целосната приказна. Дигиталниот термометар бил инсталиран минатата година за да му помогне на Ојмјакон да се „рекламира“ кај туристите, но откажал откако успеал да измери минус 62 °C. „Се скрши, бидејќи беше премногу студено.“, објавиле од The Siberian Times.
Селото е дом на околу 500 „отпорни“ луѓе, а во 1920-тите и 1930-тите било станица за сточари кои одгледувале ирваси и ги воделе своите стада до термалниот извор. На овој начин градот го добил своето име кое се преведува како „вода што не замрзнува“.
Советската влада подоцна ја направила локацијата постојана населба за време на обид да ја принуди својата номадска популација да ги пушти корените. Во 1933 година, температурата од минус 67,7 °C е забележана во Ојмјакон, прифатена како најниска досега во северната хемисфера. Пониски температури се регистрираат на Антарктикот, но овде нема постојано населени населби.
Дневните проблеми кои доаѓаат со животот во оваа село вклучуваат замрзнување на мастилото во пенкалото, замрзнување на очилата на лицата на луѓето или пак откажување на батериите. Се вели дека локалните жители ги оставаат своите автомобили да работат цел ден затоа што се плашат дека нема да можат да запалат повторно.
Ледената земја исто така го отежнува погребувањето. Земјата првин се одмрзнува со оган неколку дена, се додека мразот не се стопи доволно за да може да се ископа дупка за ковчег.
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (15 декември)
-
Хороскоп12 часа
Хороскоп за понеделник (16 декември)
-
Македонија1 ден
Од предмалку воведена забрана за тешки товарни возила за превој Стража
-
Македонија2 дена
Охриѓанка била измамена, лицето кое ја измамило и кажал дека има пари на сметка од Биткоин
-
Свет2 дена
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
-
Македонија1 ден
Поголемиот дел од Македонија под дожд, превоите и скијачките терени под снег
-
Македонија21 час
ДПИ со соопштение за мониторинг на цени на производи од „Новогодишна кошница“
-
Магазин22 часа
Можеби ќе ви треба нов кабел: доаѓа HDMI 2.2