Свет
КОГА ЛУЃЕТО ЌЕ ОДАТ НА МАРС? Сè зависи од една одлука на Америка, експертите тврдат дека е поблиску отколку што мислиме!
Совршеното слетување на Perseverance минатата недела стана петтиот ровер на НАСА кој стигна до Марс
Иако човечкото патување до Марс е технички близу, веројатно е далеку со децении поради неизвесно финансирање.
Вернер Фон Браун, креаторот на програмата Аполо, започна да работи на мисија на Марс веднаш по слетувањето на Месечината во 1969 година, но планот, како и многу други по него, не се движеше подалеку од таблата за цртање.
Што го прави Марс толку тежок? За почетници, растојание. Астронаутите би морале да поминат 225 милиони километри до Марс, и тоа кога двете планети се релативно блиску една до друга.
Треба да се има на ум дека астронаутите на долго патување со месеци се соочуваат со два големи здравствени ризици: зрачење и микрогравитација. Првиот го зголемува ризикот од развој на рак подоцна во животот, а вториот ја намалува густината на коските и мускулната маса. Значи, ако нешто тргне наопаку, сите здравствени проблеми мора да се решат на самата планета.
„Научниците научија многу од претходните мисии на Месечината од летовите на астронаутите и престојот во вселенските станици“, рече Jonathan McDowell од Центарот за астрофизика Harvard-Smithsonian.
Тој вели дека општите идеи за тоа како да се информира мисијата на Марс постојат, но деталите недостасуваат.
„Еден начин да се намали изложеноста на зрачење е да се забрза патувањето“, рече научникот Laura Forczyk, објаснувајќи дека ова би можело да вклучува употреба на нуклеарен термички погонски систем што создава многу поголем притисок од конвенционалните ракети со хемиски погон.
Друга опција може да биде изградба на вселенско летало со залихи на вода што ќе го впие вселенското зрачење.
На Марс исто така е потребно да се најде начин да се дише во атмосфера со 95 проценти јаглерод диоксид. Упорноста, заради техничка демонстрација, има инструмент што го претвора јаглерод диоксидот во кислород. Зрачењето исто така ќе биде предизвик на планетата поради нејзината многу тенка атмосфера и недостатокот на заштитна магнетосфера. Затоа, тие ќе треба да изградат засолништа или дури и да ги закопаат.
Политичка волја
Експертите се согласуваат дека најголемата пречка е политичката волја на американскиот претседател и Конгресот.
„Ако човештвото како вид, особено американските даночни обврзници, одлучат да одвојат големи суми пари, би можеле да бидеме на Марс до крајот на 2030-тите“, рече Мекдауел. Тој не смета дека тоа ќе се реализира дотогаш, но би бил изненаден ако тоа не се случи една деценија подоцна. Форчик се согласува.
Претседателот Бајден сè уште не ја изнесе својата визија за Марс, а НАСА се соочува со ограничувања на буџетот и веројатно нема да ја исполни својата цел да се врати на Месечината во 2024 година, што требаше да биде отскочна даска за црвената планета.
Musk и SpaceX
НАСА може да биде загрозена од SpaceX, компанијата на Elon Musk. За летот кон Марс, милијардерот развива ракета од следната генерација, иако два прототипа експлодираа спектакуларно на последните тестови.
„Можеби на почетокот изгледа лошо, но дава вредни информации“, изјави Skot Hubbard, поранешен висок функционер на НАСА, кој сега е предавач на Стенфорд. Тој посочува дека SpaceX може да си го дозволи тоа, но НАСА како владина агенција не може.
Затоа, SpaceX на крајот би можел да има предност пред НАСА, но дури и најбогатиот човек на светот не може да ја финансира целата мисија на Марс само.
Хабард смета дека јавно-приватно партнерство е најверојатната опција. SpaceX може да обезбеди превоз, а НАСА може да реши и други проблеми.
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (15 декември)
-
Хороскоп12 часа
Хороскоп за понеделник (16 декември)
-
Македонија1 ден
Од предмалку воведена забрана за тешки товарни возила за превој Стража
-
Македонија2 дена
Охриѓанка била измамена, лицето кое ја измамило и кажал дека има пари на сметка од Биткоин
-
Свет2 дена
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
-
Македонија1 ден
Поголемиот дел од Македонија под дожд, превоите и скијачките терени под снег
-
Македонија22 часа
ДПИ со соопштение за мониторинг на цени на производи од „Новогодишна кошница“
-
Магазин23 часа
Можеби ќе ви треба нов кабел: доаѓа HDMI 2.2