Свет
КОГА ЛУЃЕТО ЌЕ ОДАТ НА МАРС? Сè зависи од една одлука на Америка, експертите тврдат дека е поблиску отколку што мислиме!

Совршеното слетување на Perseverance минатата недела стана петтиот ровер на НАСА кој стигна до Марс
Иако човечкото патување до Марс е технички близу, веројатно е далеку со децении поради неизвесно финансирање.
Вернер Фон Браун, креаторот на програмата Аполо, започна да работи на мисија на Марс веднаш по слетувањето на Месечината во 1969 година, но планот, како и многу други по него, не се движеше подалеку од таблата за цртање.
Што го прави Марс толку тежок? За почетници, растојание. Астронаутите би морале да поминат 225 милиони километри до Марс, и тоа кога двете планети се релативно блиску една до друга.
Треба да се има на ум дека астронаутите на долго патување со месеци се соочуваат со два големи здравствени ризици: зрачење и микрогравитација. Првиот го зголемува ризикот од развој на рак подоцна во животот, а вториот ја намалува густината на коските и мускулната маса. Значи, ако нешто тргне наопаку, сите здравствени проблеми мора да се решат на самата планета.
„Научниците научија многу од претходните мисии на Месечината од летовите на астронаутите и престојот во вселенските станици“, рече Jonathan McDowell од Центарот за астрофизика Harvard-Smithsonian.
Тој вели дека општите идеи за тоа како да се информира мисијата на Марс постојат, но деталите недостасуваат.
„Еден начин да се намали изложеноста на зрачење е да се забрза патувањето“, рече научникот Laura Forczyk, објаснувајќи дека ова би можело да вклучува употреба на нуклеарен термички погонски систем што создава многу поголем притисок од конвенционалните ракети со хемиски погон.
Друга опција може да биде изградба на вселенско летало со залихи на вода што ќе го впие вселенското зрачење.
На Марс исто така е потребно да се најде начин да се дише во атмосфера со 95 проценти јаглерод диоксид. Упорноста, заради техничка демонстрација, има инструмент што го претвора јаглерод диоксидот во кислород. Зрачењето исто така ќе биде предизвик на планетата поради нејзината многу тенка атмосфера и недостатокот на заштитна магнетосфера. Затоа, тие ќе треба да изградат засолништа или дури и да ги закопаат.
Политичка волја
Експертите се согласуваат дека најголемата пречка е политичката волја на американскиот претседател и Конгресот.
„Ако човештвото како вид, особено американските даночни обврзници, одлучат да одвојат големи суми пари, би можеле да бидеме на Марс до крајот на 2030-тите“, рече Мекдауел. Тој не смета дека тоа ќе се реализира дотогаш, но би бил изненаден ако тоа не се случи една деценија подоцна. Форчик се согласува.
Претседателот Бајден сè уште не ја изнесе својата визија за Марс, а НАСА се соочува со ограничувања на буџетот и веројатно нема да ја исполни својата цел да се врати на Месечината во 2024 година, што требаше да биде отскочна даска за црвената планета.
Musk и SpaceX
НАСА може да биде загрозена од SpaceX, компанијата на Elon Musk. За летот кон Марс, милијардерот развива ракета од следната генерација, иако два прототипа експлодираа спектакуларно на последните тестови.
„Можеби на почетокот изгледа лошо, но дава вредни информации“, изјави Skot Hubbard, поранешен висок функционер на НАСА, кој сега е предавач на Стенфорд. Тој посочува дека SpaceX може да си го дозволи тоа, но НАСА како владина агенција не може.
Затоа, SpaceX на крајот би можел да има предност пред НАСА, но дури и најбогатиот човек на светот не може да ја финансира целата мисија на Марс само.
Хабард смета дека јавно-приватно партнерство е најверојатната опција. SpaceX може да обезбеди превоз, а НАСА може да реши и други проблеми.
Свет
Најпознатата интернет платформа „YouTube“ изрази сочувство за настраданите во Кочани, Македонија

Најпознатата интернет платформа „YouTube“ на сите корисници кои ќе пристапат од македонски IP адреси изразува сочувство за настраданите во страшната несреќа во Кочани. Пред се голем гест и почит за своите корисници.
Свет
(ВИДЕО) Доналд Трамп ја купи „Tesla Model S“ за 80.000 долари, инаку „Tesla“ скоро забележа пад на продажбата

Иако американскиот претседател Доналд Трамп за време на изборната кампања не го криеше противењето на електричните автомобили и „љубовта“ кон нафтеното лоби, ситуацијата се промени по само неколку месеци…
Веќе во својот прв мандат, Доналд Трамп ги укина строгите стандарди за емисии, ги елиминираше државните стимулации за производство на автомобили со нула емисија и се бореше против бирократијата во Калифорнија, која постави построги стандарди за емисии на гасови за транспорт.
По преземањето на функцијата претседател на САД, тој ја продолжи оваа кампања. Тој, исто така, ги елиминираше стимулациите за 7.500 пристигнувања за купување електрично возило, со цел електричните возила да сочинуваат 50 проценти од вкупната продажба на возила до 2030 година. Трамп, исто така, нареди затворање на 8.000 станици за полнење во владините објекти. Ова беа причините зошто беше уште почудно што Илон Маск, сопственик и претседател на брендот Tesla, најголемиот светски производител на електрични автомобили, се приклучи во поддршката на Трамп.
Маск го поддржа Трамп со 250 милиони долари, а по инаугурацијата доби функција советник во Одделот за владина ефикасност (DOGE). Многу луѓе реагираа негативно на политичката инволвираност на Маск и почнаа да ја бојкотираат Тесла. Регистрациите на Tesla паднаа за 11% во јануари, додека конкурентските брендови се зголемија за 44%. Продажбата на Tesla во Европа паднала за дури 45%, а во Кина за 49%. Тесла изгуби речиси 48% од својата пазарна вредност откако Трамп победи на изборите.
– „Конечно доаѓа „шлагот на тортата“. Доналд Трамп одлучи да го поддржи Илон Маск со купување на електричен автомобил Tesla. Трамп поседуваше еден од четирите паркирани автомобили – Tesla S – пред Белата куќа Трамп рече дека ќе плати за возилото, кое чини 80.000 долари, и дека ќе го користи неговиот персонал. Трамп рече: „Илон Маск вложи сè за да и помогне на нашата нација и прави фантастична работа“. – истакна Маск.
Како поддршка на политиката на претседателот Трамп, Маск истакна дека ќе го удвои производството на возила во САД во рок од две години.
Извор: automagazin.rs
Свет
(ВИДЕО) Страшна несреќа во САД, автомобил падна од мост

Во Сакраменто, Калифорнија, автомобил падна од надвозник на автопат. За чудо, и покрај тоа што се превртел и слетал на покривот, возачот преживеал и е во стабилна состојба.
– „Сè се случи како во забавена снимка. „Го видов автомобилот како паѓа и само се обидував што побезболно да ја поминам целата ситуација“, изјави за американските медиуми Кајман Јунг, возачот чија камера го сними ова.
Можеби најстрашниот момент, покрај самата несреќа, беше кога возач на Honda Civic за влакно избегна катастрофа.
„Мило ми е што се испадна најдобро што е можно. „Тој автомобил можеше да слета на секого, додаде Јунг. Двајцата возачи од мојата лева страна беа многу поблиску до него. Тие треба да се чувствуваат како да добиле на лотарија“, рече тој.
Извор: vesti-online.com
-
Хороскоп21 час
Месечен Хороскоп (април)
-
Спорт1 ден
ФФМ упати експресно соопштение во врска со нечовечкото однесување на навивачите на ФК Шкендија
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (31 март)
-
Македонија4 часа
МВР: Кривична пријава против 10 полициски службеници од Единицата за брзо распоредување за злоупотреба на службена положба и овластување
-
Временска прогноза1 ден
Повторно доаѓа нова тура на обилни врнежи од дожд и невреме над Македонија
-
Македонија7 часа
Поскапуваат дизелот и бензинот, ова е новата цена од вечерва
-
Скопје1 ден
(ВИДЕО) МВР: Санкциониран возачот кој управуваше возило по тротоар на Бит Пазар и ја загрози безбедноста на пешаците
-
Македонија1 ден
Убави вести од Министерството за здравство, шест пациенти од трагичниот пожар во Кочани се враќаат дома