Следете не

Свет

Опасноста демне со оваа навика: Еве зошто не треба да се носи маската за заштита од Корона вирус на рацете

Објавено пред

на

Во последно време, честопати можеме да видиме дека луѓето на улиците носат маска на нивните подлактици, со тоа што делот што е за страната на лицето, им е е залепен на раката, а потоа по кратко време повторно го ставаме назад, пишува Курир.рс.

„Опасно е да се стори тоа со самата логика на нештата“, вели истакнатиот српски виролог, д-р Ана Глигиќ.

Таа експлицитно тврди: „Откако ќе се отстрани маската, не смее да се става повторно. Ако тоа се стори, вирусот без капки има отворен пат до нас. Маската не смее да се зема двапати без стерилизација, вриење или пеглање“, вели д-р Глигиќ.

Таа забележува дека рацете мора да се мијат пред употреба на маски.

„Маските се порозни на вирусот, бидејќи неговите честички се многу помали од честичките на материјалот од кој е направена маската, што всушност нè штити од пренесување на капки на вирусот, т.е. кашлање или кивање“.

Кога маската се носи на подлактицата, таа може да дојде во контакт со честички од разни бактерии и вируси, не само со вирусот корона, а исто така може да стапат во контакт со пот, што ја нарушува ефикасноста на овој заштитен агент. Некои луѓе, откако ќе ја тргнат маската, ја ставаат во ќесе, џеб или торба, а потоа повторно ја користат без дезинфекција, веројатно водени од фактот дека тие само ја користат, и дека личните предмети што ги користи не се ризични.
Д-р Глигиќ, која беше раководител на лабораторијата во времето на епидемијата на сипаници, во Белград во 1972 година, посочува дека употребата на ракавици е позитивна не само затоа што нè штитат од вируси, туку и затоа што со нив ни е потешко да го допираме лицето отколку што тоа го правиме со голи раце.
Фактор.мк

Свет

Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол

Објавено пред

на

Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.

Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.

Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.

На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.

Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.

Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.

Извор: b92.net

Прочитај повеќе...

Свет

Википедија под зголемена контрола во Индија

Објавено пред

на

Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.

Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.

И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.

Извор: indiatvnews

Прочитај повеќе...

Свет

Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии

Објавено пред

на

Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.

„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.

Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.

Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.

Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.

Извор: autotech.news

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Спорт2 часа

Гвардиола: „Се е полошо и полошо, неможам да најдам решение“ – По водството Манчестер Сити за две минути прими два гола и остана без бодови

Манчестер Сити и Пеп Гвардиола испуштија победа во градското дерби. „Сити“ водеше на „Етихад“ до 88. минута, за само две...

Хороскоп2 часа

Хороскоп за понеделник (16 декември)

ОВЕН Денот е поволен за решавање на недоразбирањата кои сте ги имале со колегите или претпоставените. Ако сте во потрага...

Гејминг5 часа

Ќе има ли втор трејлер за долгоочекуваната „GTA 6“ ?

Rockstar и Take Two откриваат повеќе за „исклучителното“ продолжение на серијата GTA. Имено GTA 6, долгоочекуваното продолжение на една од...

Македонија12 часа

ДПИ со соопштение за мониторинг на цени на производи од „Новогодишна кошница“

Имајќи предвид дека од денес започнува кампањата на Владата „Помалку трошоци, повеќе за тебе – Се грижиме!“, Пазарниот инспекторат низ...

Автомобили13 часа

Електричните возила и plug-in хибридите покажуваат повеќе дефекти од бензинските автомобили

Новата студија на Consumer Reports, спроведена врз повеќе од 300.000 автомобили, открива дека електричните возила и plug-in хибридите имаат значително...

Автомобили13 часа

Италија воведе драстични казни за сообраќајни прекршоци: Еве што треба да знаете

Италија значително ги зголеми казните за низа сообраќајни прекршоци, во обид да го намали високиот број на сообраќајни несреќи со...

Магазин13 часа

Цените на новите Samsung Galaxy S25 модели можеби нема да се зголемат

Samsung подготвува лансирање на новата серија Galaxy S25 телефони во јануари, а иако првите гласини сугерираа можни поскапувања, најновите информации...

Магазин13 часа

Microsoft ги укинува кредитите и специјалните телефонски броеви на Skype

Microsoft официјално ги укина две од главните премиум функции на Skype – кредитите за повикување и специјалните телефонски броеви. Што...

Магазин13 часа

Можеби ќе ви треба нов кабел: доаѓа HDMI 2.2

HDMI Форумот објави дека наскоро ќе го претстави новиот стандард HDMI 2.2, кој ќе донесе значајни подобрувања во резолуцијата и...

Македонија16 часа

Поголемиот дел од Македонија под дожд, превоите и скијачките терени под снег

Во изминатите 24 часа најмногу дожд наврна во Дебар, дури 53 литри, додека снежната покривка до 7 часот утринава изнесуваше...

НАЈЧИТАНИ