Автомобили
Се што треба да знаете за зимското возење на вашиот автомобил, совети и проверки на исправноста
Зимските временски услови бараат возачот да биде повнимателен зад воланот, возејќи со намалена брзина прилагодена на условите на патот, како и добра подготовка на возилото за зимски услови на возење. Лошата видливост, лизгавиот пат, забавениот сообраќај бараат мирен и рационален возач.
Од тоа што знаеме е дека треба да избегнувате возење ако сте уморни, непроспиени, под дејство на алкохол, под некоја терапија што може да влијае на намалената концентрација, да дејствувате како седатив итн.
Кога сме кај возилата, тие мора да се целосно технички исправни, а особено треба да се проверат сопирачките, стапицата, гумите, уредите за осветлување, батеријата, бришачите, температурата на замрзнување на течноста за ладење во системот за ладење на возилото – доколку е потребно, таа течност треба да се замени .
На ниски температури и во услови на намалена видливост, потребно е да се обезбеди соодветно перење на шофершајбната, па наместо вода, треба да истурите специјална течност за миење на шофершајбната што не замрзнува на ниски температури. Исто така, треба да се провери исправноста на бришачите, како и на грејачот на задното стакло. Особено е важно редовно да се проверува состојбата на гумите – во однос на длабочината на шарата, која мора да биде најмалку 4 mm, но и притисокот на гумата е важен и тој мора да ги исполнува барањата на техничката брошура на производителот на одредено возило.
Потсетуваме, зимската опрема се состои од зимски гуми на погонски тркала или сите четири радијални гуми со длабочина на шарите од најмалку 4 mm, како и ланци кои можат да се постават доколку е потребно. Не е лошо за условите за возење во зима да носат лопата, малку песок, стара церада, метла за чистење стакла, спреј за стакло против замрзнување, спреј за заклучување, кабли за стартување, стругалка за мраз.
Во услови на снег и мраз на патот, советуваме да се избегнуваат нагли промени во насоката на движење на возилото и ненадејно сопирање. Кога има снег и мраз на патот, најдобро е да се вози под низок гас и со пониска брзина. Најважно е да не се прават ненадејни движења со воланот или сопирачката, доколку е потребно да се намали брзината, треба да сопираш со моторот, односно да се префрлиш во пониска брзина, внимателно, за возилото да не добие понесени Во овие моменти, ножната сопирачка треба да се заборави, особено кога возилото има задна влеча.
Кога возите во длабок снег, воланот треба да се држи исправен така што предните и задните тркала имаат иста насока на движење. Ако автомобилот „меле“, треба да се обидете да се движите наназад, а ако тоа не функционира, тогаш под тркалата треба да ставите песок, гранчиња, партали итн.
Проверете ги овие работи пред да тргнувате:
* проверете ја техничката исправност на возилото
* проверете ги нивоата на сите течности
* проверете го квалитетот на антифризот
* користете специјална течност без замрзнување за миење на шофершајбната
* проверете ја состојбата на батеријата
* исчистете го возилото од снег пред да започнете
* проверете го притисокот во гумите, вклучително и резервното тркало
* ставете глицерин во сите брави на вратите и ставете глицерин на лепливите гуми на вратата
* додадете соодветен додаток на дизел горивото што ќе спречи замрзнување на дизел горивото
* понесете ја горенаведената зимска опрема и корисни ситници
* не користете алкохолни пијалоци дури и во „дозволени“ количини
* не забрзувајте или нагло сопирајте
* прилагодете го возењето на условите на патот
* одржувајте соодветно растојание
Автомобили
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
За 11 месеци од оваа година Европејците регистрирале 522.013 нови автомобили „Дачиа“, два отсто повеќе отколку во истиот период во 2023 година.
Извештајот на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) за бројот на регистрации на нови автомобили во ноември оваа година покажува дека марката Dacia продала 49.352 автомобили, односно 4,8 отсто повеќе отколку во ноември 2023 година.
Благодарение на овој раст, кој се одвива во позадина на општ пазарен пад, пазарниот удел на Dacia се зголеми од 4,4 отсто во ноември 2023 година на 4,7 отсто во 11-тиот месец од 2024 година, според Klix.ba.
Истовремено, растот во последниот месец доведе до зголемување на продажбата на Dacia во периодот јануари – ноември од 511.994 единици во 2023 година на 522.013 во 2024 година. Два процентни поени раст во споредба со првите 11 месеци од оваа година го зголемија годишниот пазарен удел на Dacia на 4,4 проценти.
Благодарение на постојаниот раст, овој пазарен удел на Dacia го надминува оној на брендовите како што се: Opel, Citroen, Fiat, Kia, Hyundai, Ford или Volvo.
Најбарани марки на европскиот пазар за 11 месеци од тековната година се: Volkswagen (1.258.324 продадени автомобили), Toyota (849.628), BMW (707.527), Škoda (700.748) и Renault (626.719).
Извор: ACEA / Klix.ba
Автомобили
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)
Правилното одржување на автомобилот во зимските месеци е клучно за заштита на каросеријата од сол, нечистотија и ниските температури. Германскиот автомобилски клуб ADAC објави неколку важни совети за негата на автомобилите во зима, посебно кога станува збор за миењето.
Термички шок и оштетување на лакот
Кога водата во автопералната, загреана на 10–30 °C, доаѓа во контакт со металните делови на автомобилот изложени на екстремно ниски температури, може да дојде до термички шок. Овој шок може да предизвика оштетување на површината, особено на места каде што лакот е веќе оштетен или надополнет. Иако овие оштетувања може да не бидат веднаш видливи, тие имаат долгорочни последици врз каросеријата.
Ризик од замрзнување
При екстремно ниски температури, зголемен е ризикот од замрзнување на:
- Водата во бравите
- Гумените заптивки, што може да доведе до нивно пукање и загуба на функционалност.
Затоа, ADAC препорачува миење на автомобилите само при поблаги температури или во загреани перални.
Совети за одржување на автомобилот во зима
- Миење на поблаги температури – Избегнувајте миење на автомобилот кога температурите се екстремно ниски.
- Загреани перални – Користете перални кои обезбедуваат затоплена околина за да се спречи термичкиот шок.
- Сушење на критичните делови – По миењето, избришете и исушете ги деловите како што се бравите и гумените заптивки.
- Користење специјални производи за нега – Нанесете гумени производи за одржување за да спречите пукање или замрзнување на заптивките.
Правилната зимска нега може значително да го продолжи векот на автомобилот, зачувувајќи ја неговата функционалност и изглед.
Извор: Phoenix
Автомобили
Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години
Еден од најпознатите мотори во историјата на автомобилската индустрија, VR6, официјално заминува во историјата. На 12 декември, Volkswagen го заврши производството на овој мотор, со што се стави крај на 34 години постоење и употреба во бројни модели на компанијата.
Историја и употреба на VR6
Моторот VR6 првпат беше претставен во 1991 година на саемот за автомобили во Женева. Од тогаш, тој беше вградуван во широк спектар на модели на Volkswagen, меѓу кои:
- Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC и Beetle.
- Беше користен и од други брендови во групацијата Volkswagen, како што се Porsche Cayenne, Audi Q7, Seat Leon и Skoda Superb.
- Дури и Mercedes-Benz го користеше VR6 во моделот Vito, прилагодувајќи го за нивните потреби.
За време на своето производство, VR6 моторот беше произведен во импресивни 1,87 милиони единици, станувајќи симбол на иновацијата и технолошката напредност на Volkswagen.
Еколошки стандарди и крајот на VR6
Поради зголемените еколошки барања, производството на VR6 беше прекинато во Европа уште во средината на 2010-тите. Сепак, производството продолжи за северноамериканскиот и кинескиот пазар. Зголемениот притисок за намалување на емисиите на гасови и потребата за поекономични решенија го принудија Volkswagen да се насочи кон мотори со четири цилиндри.
Модерните четирицилиндрични мотори не само што ги исполнуваат строгите еколошки стандарди, туку и се компатибилни со модуларните платформи на компанијата, овозможувајќи нивна широка употреба во различни модели.
Крај на една ера
Завршувањето на производството на VR6 претставува значајна пресвртница за Volkswagen. Компанијата сега се фокусира на развој на поекономични, пофлексибилни технологии и електрични возила. Сепак, за љубителите на класичните автомобили, VR6 останува симбол на иновацијата и моќта на моторите од претходните децении.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (21 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Од денес и календарски е зима, од понеделник по студено со снег и силен ветер
-
Хороскоп15 часа
Хороскоп за недела (22 декември)
-
Временска прогноза2 дена
Од вечерва започнува вистинската зима, врнежи од дожд и снег ќе зачестат во зависно од регионите ширум Македонија
-
Временска прогноза4 часа
Попоски од вечерва најавува снежни врнежи во нашиот регион, како и на Балканот
-
Автомобили2 дена
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)
-
Lifestyle2 дена
Варениот џин – празничен пијалок што ги загрева душата и сетилата
-
Автомобили5 часа
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година