Автомобили
(ФОТО) Легендарниот Subaru Impreza WRX STi слави 20 години во Европа
Дури 47 победи и три последователни титули на Светски рели шампионати, бројни победи и рекорди во разни натпреварувања во повеќе од 25 години историја, се само неколку импресивни факти за моделот Subaru WRX STI. Како што нè потсетува Јутарњи.хр, најмоќната верзија на Impreza ја имаше својата европска премиера на IAA во Франкфурт пред 20 години, но одделот СПИ постои 33 години и стана неизоставен дел од историјата на брендот Субару.
Што се однесува до самите етикети, легендарната кратенка WRX се залага за World Rally Cross или World Rally eXperimental, а СПИ е Subaru Tecnica International. Разновидниот и талентиран спортски Subaru со високи перформанси дебитираше во јануари 1994 година во Јапонија како врвен модел на компактниот модел Impreza. Во претходната година, тој веќе возеше на Светскиот рели шампионат и се движеше кон титулата светски шампион, која ја освои само една година подоцна. Патната верзија на првиот модел WRX STI беше опремен со 2,0-литарски турбо боксер 4-цилиндричен боксерски мотор од 250 КС.
Втората глобална и прва генерација Impreza WRW STi, која исто така се појави во Европа, пристигна во продажните салони во 2001 година, се сеќавате, со карактеристичните тркалезни светла „Bugeye“ и голем отвор на хаубата и популарната боја „World Rallye Blue“ во комбинација со златни алуминиумски тркала. Моторот на овој WRX STI оствари импресивни 265 КС.
Првиот редизајн на предниот дел пристигнува во 2004 година кога ќе исчезнат предните тркалезни светла и вториот во 2006 година, кога WRX STI добива заден дифузер, дополнителни крила на крајот од покривот и за Европа, 2,5-литарски турбо четири- цилиндар од 280 КС.
Третата генерација на моделот WRX STI за Европа беше претставена во 2008 година со малку необичен изглед: наместо мала „лимузина“, прво пристигна класичниот компактен со пет врати. Таков најмоќен модел се разликуваше од цивилниот само по пошироките браници, големиот внес на воздух за интеркулер и поголемите бандажи. Сепак, под хаубата се наоѓа 2,5-литарски боксер со 300 КС и 407 Nm, па WRX STI од нула до 100 км / ч пристигна за само 5,2 секунди. Подоцна може да се добие во „три тома“.
Понатаму, на задоволство на многу фанови, „големото крило“ конечно се врати во 2010 година кога WRX STI беше повторно претставен во својата препознатлива форма во три волумени и импресивно големо задно крило. Стана само WRX.Логична одлука, бидејќи за повеќето клиенти WRX STI стана бренд сам по себе.
Четвртата и последна генерација на Subaru WRX STI беше претставена во 2014 година со докажана комбинација на моќен боксерски мотор, 6-степен мануелен менувач и погон на сите тркала со надграден повеќе режим диференцијал DCCD со променлива дистрибуција на вртежниот момент на предната и задната оска .
Поради сè построгите регулативи за емисии, производството на WRX STI за европскиот пазар беше запрено на почетокот на летото 2018 година. Во срцата на сите rallyубители на релито, но и на разни натпревари на асфалт и чакал, легендарниот WRX STI сè уште е жив Моделот донесе три последователни титули тимски светски шампионски титули на рели во фабричкиот тим на Субару (1995, 1996, 1997 година), додека во моделот Импреза светски шампиони во рели станаа Колин Мекрај во 1995 година, Ричард Барнс во 2001 година и Петер Солберг во 2003 година. Покрај тоа, има четири победи во класата на 24-часовниот Нирбургринг, како и рекорд на истата патека во категоријата седан. Да потсетиме, Subaru WRX STI Type RA NBR го возеше Рингот за само 6 минути и 57,5 секунди, што е побрзо од Aventador SV, или само за половина секунда побавно од Porsche 918!
Автомобили
Lamborghini го одложи првиот електричен модел до 2029 година
Иако Lamborghini со ентузијазам го промовира својот хибриден суперспортски автомобил Revuelta, нивниот прв целосно електричен модел, Lanzador, нема да биде подготвен за производство пред 2029 година.
Причини за одложувањето
Се претпоставува дека падот на побарувачката за електрични автомобили е клучната причина за одложувањето. Lamborghini се приклучува на листата на компании кои решија да ги одложат своите електрични модели, поради нестабилноста на пазарот и долгорочните предизвици.
Изјава на извршниот директор
Првиот човек на компанијата, Стефан Винкелман, потврди дека концептот на електричниот GT четирисед Lanzador, претставен минатата година, нема да започне со сериско производство пред 2029 година, што е 12 месеци одложување според првичните планови.
Во изјавата, Винкелман додаде дека компанијата сè повеќе размислува за употреба на синтетички горива, бидејќи верува дека суперспортските автомобили на електричен погон немаат долг рок на одржливост.
Поглед кон иднината
Дополнителна јасност околу иднината на индустријата и стратегијата на Lamborghini се очекува по конечната одлука на Европската унија за забрана на производство и продажба на возила со мотори со внатрешно согорување (ICE).
Извор: Index
Автомобили
По нивното автомобилско стратешко партнерство, дали производителите на автомобили „Honda“ и „Nissan“ ќе се спојат?
Јапонските производители на автомобили „Нисан Мотор“ и „Хонда Мотор“ наводно планираат да започнат преговори за спојување за подобра конкуренција во глобалната автомобилска индустрија која брзо се менува, објави во вторникот весникот „Никеи“ преку нивниот медиум nikkei.com
„Honda“ и „Nissan“ размислуваат да работат под холдинг компанија и наскоро ќе потпишат меморандум за разбирање, се вели во извештајот. Тие, исто така, сакаат на крајот да го доведат Mitsubishi Motors, во кој Nissan е најголем акционер со 24% удел, под холдинг компанија.
Комбинираната компанија Nissan-Honda-Mitsubishi би значела повеќе од 8 милиони продажби на возила годишно, според Nikkei. Тоа ќе ја стави компанијата меѓу најголемите светски производители на автомобили, но сепак под колегата јапонски производител на автомобили Toyota Motor, со 11,2 милиони во 2023 година, како и германскиот производител на автомобили Volkswagen, кој објави продажба од 9,2 милиони возила минатата година.
Japanese automakers Nissan Motor and Honda Motor reportedly plan to enter into negotiations for a merger, the Nikkei newspaper reports. https://t.co/RW4oSgykrE
— NBC News (@NBCNews) December 17, 2024
Во слични изјави, Honda и Nissan ниту ја потврдија ниту ја демантираа пријавата: „Пријавената содржина не беше објавена од нашата компанија“, рече Хонда. „Како што беше најавено во март оваа година, Honda и Nissan истражуваат различни можности за идна соработка, искористувајќи ги меѓусебните силни страни. Ќе ги известиме нашите засегнати страни за какви било ажурирања во соодветно време“.
Извештајот за спојување следи откако двата јапонски производители на автомобили формираа стратешко партнерство на почетокот на оваа година за заеднички автомобилски компоненти и софтвер.
Таквото поврзување би било најголемото спојување на автомобилската индустрија откако Fiat Chrysler се здружи со француската PSA Groupe за да го формира Stellantis во јануари 2021 година.
Авто-консултантите и другите експерти неодамна повикаа на повеќе спојувања и превземања за да ги споделат трошоците и подобро да се натпреваруваат со брзорастечките кинески производители на автомобили, како и со американскиот лидер на целосно електрични возила Тесла.
Акциите на Honda со кои се тргува во САД пораснаа за околу 2% во пладневното тргување во вторникот. Акциите на Nissan скокнаа за повеќе од 11% на отворениот пазар.
Извор: nikkei.com
Автомобили
Електричните возила и plug-in хибридите покажуваат повеќе дефекти од бензинските автомобили
Новата студија на Consumer Reports, спроведена врз повеќе од 300.000 автомобили, открива дека електричните возила и plug-in хибридите имаат значително повеќе технички проблеми во споредба со традиционалните автомобили со мотори со внатрешно согорување.
- Електричните автомобили имаат во просек 42% повеќе дефекти.
- Plug-in хибридите забележуваат дури 70% повеќе проблеми во однос на бензинските возила.
Причини за дефектите
Главната причина за овие проблеми е тоа што технологијата на електричните возила е релативно нова. Аналитичарот Стивен Елек од Consumer Reports истакнува дека:
- Електричните автомобили имаат дефекти што варираат од мали, како што се шкрипење на сопирачките и дефекти на внатрешните компоненти, до посериозни проблеми со батериите, моторите и погонските системи.
- Plug-in хибридите се особено проблематични поради нивната комплексност, која произлегува од користењето на два различни погонски системи: електричен мотор и мотор со внатрешно согорување.
Од друга страна, традиционалните хибриди, кои со текот на времето беа значително подобрени, покажуваат доверливост слична на бензинските автомобили.
Ризици од пожар кај електричните возила
Студијата посочува и на потенцијалните опасности од пожари кај електричните автомобили, предизвикани од батериите што содржат литиум и други хемикалии.
- Овие батерии можат да испуштаат токсични гасови при согорување, што може да предизвика оштетување на респираторниот систем.
- Гаснењето на пожарите кај електричните возила бара специјализирана опрема, што ја комплицира ситуацијата.
Доверливост на автомобилските марки
Во поглед на доверливоста:
- Toyota се истакнува како најсигурен производител.
- Rivian, американски бренд за електрични возила, има најнизок рејтинг поради предизвиците со новите технологии.
Извор: B92
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за четврток (19 декември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (18 декември)
-
Кичево2 дена
Соопштение од кичевската црква Св.Петар и Павле по повод благословување и осветување на славските колачи за големиот ден Св.Николај Мирликијски
-
Кичево1 ден
Дедо Мраз пристигна во Кичево, на голема радост на најмилите
-
Временска прогноза2 дена
Еве какво време не очекува викендот пред нас
-
Временска прогноза1 час
Детали за новиот студен бран кој доаѓа од утре, посебно внимание за тие кои ќе патуваат преку македонските превои
-
Кичево16 минути
Утре ќе се изведуваат градежни работи на патот кон „Крушино“ – с.Кнежино, за таа цел ќе има времен прекин на сообраќај додека не се завршат активностите
-
Култура1 ден
Пред нас е големиот празник Св.Никола, светоцот заштитник на децата, сиромашните и работниците, за многу години најчестата слава во македонските домови!