Автомобили
(ФОТО) Легендарниот Subaru Impreza WRX STi слави 20 години во Европа
Дури 47 победи и три последователни титули на Светски рели шампионати, бројни победи и рекорди во разни натпреварувања во повеќе од 25 години историја, се само неколку импресивни факти за моделот Subaru WRX STI. Како што нè потсетува Јутарњи.хр, најмоќната верзија на Impreza ја имаше својата европска премиера на IAA во Франкфурт пред 20 години, но одделот СПИ постои 33 години и стана неизоставен дел од историјата на брендот Субару.
Што се однесува до самите етикети, легендарната кратенка WRX се залага за World Rally Cross или World Rally eXperimental, а СПИ е Subaru Tecnica International. Разновидниот и талентиран спортски Subaru со високи перформанси дебитираше во јануари 1994 година во Јапонија како врвен модел на компактниот модел Impreza. Во претходната година, тој веќе возеше на Светскиот рели шампионат и се движеше кон титулата светски шампион, која ја освои само една година подоцна. Патната верзија на првиот модел WRX STI беше опремен со 2,0-литарски турбо боксер 4-цилиндричен боксерски мотор од 250 КС.
Втората глобална и прва генерација Impreza WRW STi, која исто така се појави во Европа, пристигна во продажните салони во 2001 година, се сеќавате, со карактеристичните тркалезни светла „Bugeye“ и голем отвор на хаубата и популарната боја „World Rallye Blue“ во комбинација со златни алуминиумски тркала. Моторот на овој WRX STI оствари импресивни 265 КС.
Првиот редизајн на предниот дел пристигнува во 2004 година кога ќе исчезнат предните тркалезни светла и вториот во 2006 година, кога WRX STI добива заден дифузер, дополнителни крила на крајот од покривот и за Европа, 2,5-литарски турбо четири- цилиндар од 280 КС.
Третата генерација на моделот WRX STI за Европа беше претставена во 2008 година со малку необичен изглед: наместо мала „лимузина“, прво пристигна класичниот компактен со пет врати. Таков најмоќен модел се разликуваше од цивилниот само по пошироките браници, големиот внес на воздух за интеркулер и поголемите бандажи. Сепак, под хаубата се наоѓа 2,5-литарски боксер со 300 КС и 407 Nm, па WRX STI од нула до 100 км / ч пристигна за само 5,2 секунди. Подоцна може да се добие во „три тома“.
Понатаму, на задоволство на многу фанови, „големото крило“ конечно се врати во 2010 година кога WRX STI беше повторно претставен во својата препознатлива форма во три волумени и импресивно големо задно крило. Стана само WRX.Логична одлука, бидејќи за повеќето клиенти WRX STI стана бренд сам по себе.
Четвртата и последна генерација на Subaru WRX STI беше претставена во 2014 година со докажана комбинација на моќен боксерски мотор, 6-степен мануелен менувач и погон на сите тркала со надграден повеќе режим диференцијал DCCD со променлива дистрибуција на вртежниот момент на предната и задната оска .
Поради сè построгите регулативи за емисии, производството на WRX STI за европскиот пазар беше запрено на почетокот на летото 2018 година. Во срцата на сите rallyубители на релито, но и на разни натпревари на асфалт и чакал, легендарниот WRX STI сè уште е жив Моделот донесе три последователни титули тимски светски шампионски титули на рели во фабричкиот тим на Субару (1995, 1996, 1997 година), додека во моделот Импреза светски шампиони во рели станаа Колин Мекрај во 1995 година, Ричард Барнс во 2001 година и Петер Солберг во 2003 година. Покрај тоа, има четири победи во класата на 24-часовниот Нирбургринг, како и рекорд на истата патека во категоријата седан. Да потсетиме, Subaru WRX STI Type RA NBR го возеше Рингот за само 6 минути и 57,5 секунди, што е побрзо од Aventador SV, или само за половина секунда побавно од Porsche 918!
Автомобили
Toyota ја менува стратегијата: Зголемено производство во Кина до крајот на деценијата
Toyota, јапонскиот автомобилски гигант, планира значително да го зголеми своето производство во Кина, со цел да ги врати изгубените позиции на најголемиот светски пазар за автомобили. Според три извори, компанијата планира да произведува најмалку 2,5 милиони возила годишно до крајот на деценијата, со можност оваа бројка да достигне и три милиони возила.
Промена во стратегијата
Оваа амбициозна цел сигнализира значајна промена во стратегијата на Toyota, која во последниве години беше потисната од домашни играчи како BYD, што брзо го зазедоа кинескиот пазар и почнаа агресивно да се прошируваат на странските пазари.
Зголемено производство
Планираното зголемување на производството во Кина би претставувало раст од 63% во однос на рекордните 1,84 милиони возила произведени во 2022 година. Во 2023 година, Toyota произведе 1,75 милиони возила во Кина. Компанијата веќе ги информирала своите добавувачи за оваа цел, испраќајќи јасна порака дека планира да ги зајакне своите односи со азискиот гигант за да обезбеди континуирано снабдување.
Подготовка за локализирано производство
„Со оглед на интензивната конкуренција на кинескиот пазар, ние постојано разгледуваме различни иницијативи“, соопштија од Toyota, истакнувајќи дека имаат намера да произведуваат „се подобри и подобри автомобили“ за кинеските купувачи.
За да ја зголеми ефикасноста, Toyota сака да постигне поблиска соработка меѓу своите производствени и продажни одделенија во Кина. Компанијата ќе работи со кинеските партнери за да го оптимизира производството и да ги задоволи преференциите на локалните потрошувачи.
Фокус на електрични возила
Toyota, исто така, има намера да го пренесе развојот на технологијата за електрични автомобили на своите работници во Кина. Според двајца извори, оваа стратегија ќе им овозможи на компанијата да ги искористи локалните знаења и искуства, што е од клучно значење за подобро разбирање на преференциите на кинеските потрошувачи.
Оваа нова стратегија на Toyota би можела да и помогне на компанијата да се врати во трката на кинескиот пазар, кој станува сè поконкурентен и доминиран од домашните производители на електрични возила.
Извор: The Wall Street Journal
Автомобили
Audi и новите трендови: Зошто повеќе нема забавни автомобили?
Audi не планира да враќа спортски автомобили како TT и R8, кои веќе се минато за брендот. Наместо тоа, фокусот е на профитабилните SUV модели, бидејќи пазарните трендови покажуваат дека теренците продолжуваат да доминираат. Ако ја посетите германската веб-страница на Audi, ќе најдете 12 различни SUV модели, од компактниот Q2 до луксузниот Q8, во бензински, дизел, хибридни и електрични верзии. Но, вистинските спортски автомобили се исчезнати од понудата.
Зошто Audi се откажува од спортските автомобили?
Падот на продажбата на спортски автомобили и порастот на популарноста на теренците се главните причини зошто Audi не планира да лансира нови спортски модели. Според Питер Страдвијк, продукт менаџер на Audi Australia, компанијата ги следи глобалните трендови и ја прилагодува својата понуда според побарувачката.
„Теренците продолжуваат да растат во последните години и тоа е насоката во која се движиме,“ вели Страдвијк. Некои модели, како дериватите Sportback на одредени SUV модели, имаат одредени спортски карактеристики, но тоа не е исто како да имате TT или R8.
Промени во моделите: Крај за купе и кабриолет варијантите
Новата генерација на A5, која е наследник на моделот A4, нема да има купе верзија со две врати. Тоа значи дека Audi веќе не нуди ниту купе ниту кабриолет, по затворањето на производството на A3 Cabriolet пред неколку години. Во меѓувреме, Audi планира да ја претстави следната генерација на Q5 Sportback на крајот на овој месец, кој ќе биде поскап и помалку практичен дериват на Q5.
SUV моделите на тест
Не сите SUV модели на Audi ќе опстанат. Компактниот Q2 се повлекува од пазарот по само една генерација. Компанијата планира да ја продаде својата фабрика во Брисел и да го прекине производството на Q8 E-Tron поради слабата продажба.
Во меѓувреме, Audi се здружи со кинеската компанија SAIC за лансирање на нов бренд во Кина, со три електрични модели кои ќе бидат достапни од 2025 година. Логиката налага дека барем еден од овие модели ќе биде SUV, иако првиот концепт изгледа како голем караван.
Економската ситуација го диктира правецот
Според Џеф Манеринг, директор на Audi Australia, компанијата е претпазлива во вложувањата во нови проекти поради економските предизвици во 2024 година. Тековните конфликти на Блискиот Исток и Украина дополнително влијаат на бизнисот. Audi моментално бележи пад на продажбата од 10,9% до септември, што го отежнува инвестирањето во спортски автомобили од мала серија.
Мерките за штедење кои ги спроведува Volkswagen Group — матичната компанија на Audi — значат дека спортските автомобили нема да бидат приоритет. Audi сега се фокусира на модели кои носат поголем профит, што значи дека иднината на брендот ќе биде исполнета со SUV и електрични возила.
Извор: Carsales
Автомобили
Возачите на Volvo EV почнуваат да ги користат суперполначите на Tesla
Возачите на електричните возила на Volvo наскоро ќе можат да ги користат Tesla Superchargers на повеќе од 17.800 станици низ САД и Канада. Ова значително ќе го олесни наоѓањето станици за полнење, иако Volvo веќе нуди пристап до десетици илјади брзи полначи.
Полнење преку апликацијата Volvo Cars и Google Maps
Почнувајќи од 18 ноември, сопствениците на Volvo EV ќе можат да ги лоцираат и користат Tesla Superchargers преку апликацијата Volvo Cars или вградената Google Maps. Полнењето и плаќањето ќе бидат овозможени директно преку апликацијата, што ќе обезбеди дополнителна погодност за корисниците.
Потребен е адаптер NACS
Сепак, постои мал предизвик за сопствениците на постарите модели на Volvo EV. За да се користат Tesla Superchargers и другите полначи според North American Charging Standard (NACS), ќе биде потребен адаптер. Овој адаптер чини 230 долари и ќе може да се нарача од овластените дилери на Volvo. Испораките започнуваат на 18 ноември, но адаптерите за моделот EX30 ќе бидат достапни подоцна.
Бесплатен адаптер за новите модели
Volvo планира да го вклучува адаптерот како стандардна опрема при купување на новите модели како што се EX90 водечки SUV, EX40 и EC40, почнувајќи од верзиите кои ќе излезат во 2025 година.
Поддршка за Tesla Supercharger и NACS
Volvo објави во јуни 2023 година дека ќе ги поддржи Tesla Supercharger и NACS, што го прави еден од многуте производители кои се залагаат за унифициран стандард за полнење на електрични возила во Северна Америка.
Ова е значаен чекор кон поедноставување на инфраструктурата за полнење и подобрување на искуството на сопствениците на електрични возила.
Извор: Engadget
-
Кичево1 ден
(ВИДЕО) Ново име на музичката сцена, кичевчанецот Христијан Трајаноски ја преработи „Само за тебе“ од доајенот на македонската народна песна Круме Спасовски
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (15 ноември)
-
Временска прогноза2 дена
Започнаа врнежи од дожд, на повисоките места истото ќе премине во снег, ова се денешните детали
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за сабота (16 ноември)
-
Спорт1 ден
Младата репрезентација на Македонија до 18 години на тренинг камп во Кичево, каде ќе одиграат и контролен меч против тимот на Арсими
-
Временска прогноза15 часа
Викенд временска прогноза, ќе имаме и сонце но ќе биде ладно
-
Македонија12 часа
СВР Охрид денес реализираше превентивна кампања за безбедно патување во зима
-
Магазин14 часа
Google Maps брише сè: Имате уште малку време, еве како да ги зачувате вашите податоци