Автомобили
(ФОТО) Легендарниот Subaru Impreza WRX STi слави 20 години во Европа

Дури 47 победи и три последователни титули на Светски рели шампионати, бројни победи и рекорди во разни натпреварувања во повеќе од 25 години историја, се само неколку импресивни факти за моделот Subaru WRX STI. Како што нè потсетува Јутарњи.хр, најмоќната верзија на Impreza ја имаше својата европска премиера на IAA во Франкфурт пред 20 години, но одделот СПИ постои 33 години и стана неизоставен дел од историјата на брендот Субару.
Што се однесува до самите етикети, легендарната кратенка WRX се залага за World Rally Cross или World Rally eXperimental, а СПИ е Subaru Tecnica International. Разновидниот и талентиран спортски Subaru со високи перформанси дебитираше во јануари 1994 година во Јапонија како врвен модел на компактниот модел Impreza. Во претходната година, тој веќе возеше на Светскиот рели шампионат и се движеше кон титулата светски шампион, која ја освои само една година подоцна. Патната верзија на првиот модел WRX STI беше опремен со 2,0-литарски турбо боксер 4-цилиндричен боксерски мотор од 250 КС.
Втората глобална и прва генерација Impreza WRW STi, која исто така се појави во Европа, пристигна во продажните салони во 2001 година, се сеќавате, со карактеристичните тркалезни светла „Bugeye“ и голем отвор на хаубата и популарната боја „World Rallye Blue“ во комбинација со златни алуминиумски тркала. Моторот на овој WRX STI оствари импресивни 265 КС.
Првиот редизајн на предниот дел пристигнува во 2004 година кога ќе исчезнат предните тркалезни светла и вториот во 2006 година, кога WRX STI добива заден дифузер, дополнителни крила на крајот од покривот и за Европа, 2,5-литарски турбо четири- цилиндар од 280 КС.
Третата генерација на моделот WRX STI за Европа беше претставена во 2008 година со малку необичен изглед: наместо мала „лимузина“, прво пристигна класичниот компактен со пет врати. Таков најмоќен модел се разликуваше од цивилниот само по пошироките браници, големиот внес на воздух за интеркулер и поголемите бандажи. Сепак, под хаубата се наоѓа 2,5-литарски боксер со 300 КС и 407 Nm, па WRX STI од нула до 100 км / ч пристигна за само 5,2 секунди. Подоцна може да се добие во „три тома“.
Понатаму, на задоволство на многу фанови, „големото крило“ конечно се врати во 2010 година кога WRX STI беше повторно претставен во својата препознатлива форма во три волумени и импресивно големо задно крило. Стана само WRX.Логична одлука, бидејќи за повеќето клиенти WRX STI стана бренд сам по себе.
Четвртата и последна генерација на Subaru WRX STI беше претставена во 2014 година со докажана комбинација на моќен боксерски мотор, 6-степен мануелен менувач и погон на сите тркала со надграден повеќе режим диференцијал DCCD со променлива дистрибуција на вртежниот момент на предната и задната оска .
Поради сè построгите регулативи за емисии, производството на WRX STI за европскиот пазар беше запрено на почетокот на летото 2018 година. Во срцата на сите rallyубители на релито, но и на разни натпревари на асфалт и чакал, легендарниот WRX STI сè уште е жив Моделот донесе три последователни титули тимски светски шампионски титули на рели во фабричкиот тим на Субару (1995, 1996, 1997 година), додека во моделот Импреза светски шампиони во рели станаа Колин Мекрај во 1995 година, Ричард Барнс во 2001 година и Петер Солберг во 2003 година. Покрај тоа, има четири победи во класата на 24-часовниот Нирбургринг, како и рекорд на истата патека во категоријата седан. Да потсетиме, Subaru WRX STI Type RA NBR го возеше Рингот за само 6 минути и 57,5 секунди, што е побрзо од Aventador SV, или само за половина секунда побавно од Porsche 918!
Автомобили
BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не е наменет за производство, туку служи како тест платформа за нови технологии.
“Heart of Joy” – мозокот на идните модели
- Срцето на радоста (“Heart of Joy”) е клучниот систем за идните модели на Neue Klasse, кои ќе започнат да се произведуваат подоцна оваа година во фабриката во Дебрецен, Унгарија.
- Технологија на ново ниво: Heart of Joy ги комбинира контролата на возењето, сопирачките, регенерацијата, полнењето и управувањето во еден единствен систем, кој е 10 пати побрз од претходните независни контролни единици.
Подобрена прецизност и стабилност
- Побрзо и стабилно возење: Ова значи дека следната генерација на електричните модели на BMW ќе се движат попрецизно и постабилно во свиоците и ќе бараат помал придонес од возачот.
- Зголемена ефикасност: Напредната процесорска моќ овозможува поефикасно користење на енергијата, а BMW тврди дека напредниот регенеративен систем за сопирање ја подобрува ефикасноста за 25%.
Демонстрација на новата технологија
- Тестирање на вртежен момент: BMW тестира дали електрониката може да издржи колосалните 18.000 Nm вртежен момент.
- Боја на бандажите: Прототипот ја демонстрира работата на Heart of Joy користејќи боја на бандажите. Забрзувањето е прикажано во зелено, обновувањето на енергијата во сино, а сопирањето во портокалово.
Премиера на Саемот за автомобили во Шангај
- Светска премиера: BMW Vision Driving Experience ќе ја има својата официјална премиера на Саемот за автомобили во Шангај, кој ќе се одржи од 23 април до 2 мај.
Извор: B92
Автомобили
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде уште попристапен. Овој автомобил, целосно електричен и дизајниран како градски, ќе има цена под 18.000 евра и се очекува да се појави на пазарот во средината на 2026 година.
Производство во Европа
- Разлика во производството: За разлика од актуелниот модел Spring, кој се произведува во Кина во соработка со Dongfeng Renault, новиот електричен автомобил ќе се произведува во Европа.
- Предности: Ова ќе помогне да се избегнат царините што Европската унија ги наметнува за увоз на кинески автомобили, што ќе ја зголеми конкурентноста на моделот.
Брз развој на моделот
- Рекорден развој: Лука де Мео, извршниот директор на Групацијата Renault, потврди дека развојот на новиот модел ќе трае само 16 месеци.
- Кинеска брзина на развој: “Се преселивме кон кинеската брзина на развој на автомобили”, изјави Де Мео, нагласувајќи дека соработката со кинеска консултантска компанија за истражување и развој помогнала во забрзување на процесот.
Намалување на трошоците
- Достапност на електрични возила: Dacia продолжува да се фокусира на намалување на трошоците за електричните возила, со што ќе го направи новиот модел уште поатрактивен за пошироката публика.
- Цена: Новиот модел ќе има почетна цена под 18.000 евра. За споредба, основната верзија на Dacia Spring во Германија чини 16.900 евра, додека конкурентниот модел, кинескиот Leapmotor T03, е производен во Европа од страна на Stellantis.
Очекувања од пазарот
- Конкуренција: Со оглед на построгите еколошки регулативи и зголемената побарувачка за достапни електрични возила, новиот модел на Dacia ќе биде сериозен конкурент на пазарот и ќе привлече голем број клиенти кои бараат економично и еколошко решение за градско возење.
Извор: Index
Автомобили
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?

Пазарот за „young timers“ – автомобили стари помеѓу 15 и 25 години – бележи огромни промени во цените. Во некои случаи, за само една година, одредени модели ја удвоија, па дури и тројно зголемија својата вредност.
Според истражувањето на Classic Analytics, кое анализирало 3.500 понуди за 1.000 модели на автомобили, некои возила забележале вистински скок на цената.
Кои автомобили најмногу поскапеа?
Најголемото поскапување го има Renault Twingo (1992-1998) – од 1.200 евра во 2024 година, цената се искачи на 3.900 евра, што е зголемување од 225%.
Слично, VW Golf GTI кој лани чинел 6.200 евра, сега вреди 14.000 евра. А уште пореткиот модел Talbot Samba Rallye, кој чинел 6.800 евра, сега достигнува 18.000 евра.
Посебно се издвојуваат модели на Peugeot – како 306 Cabrio, S16 и 309 GTi 16V, кои станаа вистински колекционерски автомобили.
12 модели со најголем пораст на цената (јануари 2025 vs. јануари 2024):
- Renault Twingo (1992-1998) – +225%
- Peugeot 309 GTi 16V (1990-1993) – +188,9%
- Talbot Samba Rallye (1983-1986) – +164,7%
- Pontiac Firebird TransAm (1993-1998) – +154,5%
- Peugeot 306 2.0 16V S16 (1993-1996) – +151,5%
- Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (1986-1989) – +145,9%
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet (1994-1997) – +136,7%
- Lancia Ypsilon 1.1 (1995-2000) – +128,6%
- Talbot Sunbeam (1979-1981) – +127,8%
- VW Golf II GTI (1984-1987) – +125,8%
- Volvo 740DL (1982-1984) – +118,9
- Toyota MR2 Coupé T-Bar (1990-1994) – +113,3%
Зошто цените растат?
Главните фактори за ваквите поскапувања се:
✅ Сè поголем интерес за класични и ретки модели.
✅ Ограничена понуда на добро зачувани примероци.
✅ Зголемена побарувачка од колекционери и љубители на олдтајмери.
✅ Рестрикции за нови возила со мотори со внатрешно согорување, што ги прави постарите автомобили поатрактивни за љубителите на класиката.
Ако случајно поседувате некој од овие модели, можеби сега е вистинско време да размислите за негова продажба!
Извор: N1info
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Македонија1 ден
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Временска прогноза14 часа
Студот ќе попушти, ќе имаме магла и услови за слаби врнежи од дожд и од снег следната седмица!
-
Хороскоп8 часа
Хороскоп за недела (23 февруари)
-
Македонија17 часа
Во водите на охридско езеро минувачи забележале неексплодирана бомба
-
Мобилни уреди14 часа
Крај на една ера, „Apple“ ја прекина една од најпрепознатливите функции на „iPhone“ по 18 години
-
Автомобили2 дена
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo
-
Магазин2 дена
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети