Свет
Најдолгиот стаклен мост на светот е отворен: Првите кој чекореле по него се вкочаниле од страв на 218 метри висина! (ВИДЕО+ФОТО)
“Небесниот” мост е во должина од 488 метри и ширина од 4 метри, има стаклен под и висок е 218 метри.
Во северната кинеска провинција Хебеи завршена е изградбата на најдолгиот стаклен мост на светот и посетителите пред неколку дена ја имале можноста да прошетаат преку него. На свечената церемонија на отварањето на овој мост присуствувале 3.000 туристи.
Како што објавил кинескиот дневен печат “China Daily”, мостот е со должина од 488 метри, ширина од 4 метри, стаклен под и висина од 218 метри.
Овој несекојдневен мост ќе ги поврзува Пингсан и малото туристичко место Хонгјанг.
Во изградбата на мостот искористени се 1.077 стаклени панели, кои се се дебелина од 4 сантиметри. Мостот е тежок 70 тона.
Лидерот на градилиштето кој го нарекува “Небески мост” вели дека мостот има капацитет од 2.000 личности. Но, истотака вели дека ќе биде дозволено истовремено најмногу до 500 личности да поминуваат над него.
Тој изјавил дека мостот има 3,5 пати поголем теретен капацитет од стандардните мостови во Кина. Истотака овој мост може да издржи и земјотрес од 6 степени по Рихтер.
Многумина кои меѓу првите прочекориле над мостот се вкочаниле на средината од мостот, бидејќи чувството да минувате низ овој мост со волкава висина и должина е навистина неверојатно. Но имало и такви кој без никаков проблем си поминале над мостот и уживале во искуството.
Погледнете го видеото:
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
Свет
SpaceX го лансираше својот петти, најсмел тест лет на Starship досега
SpaceX го лансираше својот петти пробен лет на својата ракета Starship во неделата и направи драматично прво фаќање на 20-ката високиот бустер на ракетата.
Достигнувањето претставува голема пресвртница кон целта на SpaceX да го направи Starship ракетен систем за повеќекратна употреба.
Компанијата на Илон Маск го лансираше Starship во 8:25 часот по средноевропско време од својот објект Starbase во близина на Браунсвил, Тексас. Засилувачот „Супер Хеви“ на ракетата се врати и слета во прегратките на лансираната кула на компанијата речиси седум минути по лансирањето.
„Дали се шегуваш со мене? Директорот за комуникации на SpaceX, Ден Хут, изјави на веб-емисијата на компанијата.
„Она што штотуку го видовме изгледаше како магија“, додаде Хуот.
Администраторот на НАСА, Бил Нелсон, му честиташе на SpaceX во објава на социјалните мрежи.
„Додека се подготвуваме да се вратиме на Месечината под Артемида, континуираното тестирање ќе не подготви за храбрите мисии кои претстојат“, напиша Нелсон.
Ѕвездениот брод се одвои и продолжи во вселената, орбитирајќи на половина пат околу Земјата пред повторно да влезе во атмосферата и да се заплисне во Индискиот Океан за да го заврши тестот.
Немаше луѓе на Starship Flight Five. Директорите на компанијата рекоа дека SpaceX очекува да лета стотици мисии на Starship пред да лансира ракети со екипаж.
Целиот систем на Starship веќе беше подложен на четири тестови за вселенски летови, со лансирање во април и ноември минатата година, како и овој март и јуни. Секој од тест-летовите постигна повеќе пресвртници од претходниот.
SpaceX нагласува дека се обидува да го изгради „на она што го научивме од претходните летови“ во својот пристап кон развојот на масивната ракета.
Извор: SeeBiz
-
Кичево9 часа
(ФОТО) На кичевско „Китино Кале“ наши сограѓанки од граѓанското здружение “Sunshine Kids” организираа културен настан „Мојот шарен град“
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (16 ноември)
-
Хороскоп1 час
Хороскоп за недела (17 ноември)
-
Временска прогноза2 дена
Викенд временска прогноза, ќе имаме и сонце но ќе биде ладно
-
Македонија1 ден
СВР Охрид денес реализираше превентивна кампања за безбедно патување во зима
-
Магазин2 дена
Google Maps брише сè: Имате уште малку време, еве како да ги зачувате вашите податоци
-
Македонија1 ден
Намалена видливост поради магла на превоите Стража, Плетвар, Ѓавато..
-
Автомобили11 часа
Ова се седумте финални автомобили кои се борат за „Автомобил на годината“