Занимливости
Родното место на Пабло Ескобар стана најпопуларна туристичка дестинација
Меделин е град кој и натаму расте. На неговите улици може да се видат апсолутно сите профили на луѓе. Возачи на камиони, хипстери, жени со високи потпетици и тетовирани боеми – сите тие овој град го сметаат за твој дом.
На почетокот на 90-тите години со овој колумбиски град владеела дрогата, а нарко босот Пабло Ескобар сеел смрт и страв речиси на секој чекор.
Каков имиџ имал Меделин, доволно зборува и тоа што списанието “Time” пред 25 години го нарекол најопасен град на светот, но од 1992. година до 2017. година минало многу време. Градот чие име било непријатно и да се изговори, со време се трансформирал во вистинска туристичка дестинација.
Во 90-тите насилството владеело со улиците, граѓанското општество бил непознат поим и изгледало дека за овој град нема спас.
Денес Меделин е убаво и пријатно место каде се почитува законот, а економијата е во таков замав што е една од најсилните на јужноамериканскиот континент.
Во што е тајната? Верувале или не, еден од жителите на Меделин, туристички водич по име Јулиан, за британски “Telegraph” раскажал дека големо влијание на развојот на градот имал, ни повеќе ни помалку, туку јавниот превоз.
“Изградбата на метрото беше почетокот на сите добри работи, беше мост во подобар свет. Наеднаш сфативме дека работите навистина може да се променат и така почна револуцијата во Меделин”.
Пред неколку децении, градот бил на добар глас и полека и сигурно се развивал, но со доаѓањето на 80-тите и 90-тите години Меделин станал центар на кокаинот. Главниот збор го водел Пабло Ескобар, а и по неговата смрт во 1993. година, градот бил на глас како место кое не сакате да го посетите ако ви е мил животот.
Со крајот на постојаните немири и внатрешните војни, во Колумбија започнало заздравувањето во целата земја, што посебно се одразило на Меделин. Сместен во долина, познат е по прекарот “град на вечната пролет” – благодарение на идеалната клима. И каде и да се свртите, ви изгледа дека нешто се случува.
Градот е чист. Изградени се многу паркови, музеи, модерни библиотеки, кино на отворено, а кафулиња и ресторани има во изобилство. Јулијан објаснува дека доаѓањето на подземната железница го променило животот во некогашниот центар на дрогата.
“Кога во 1994. година беше изградено метрото, тоа беше прва позитивна работа по многу време. Метрото ни даде сигурност и беше многу лесно да се движите низ градот. Луѓето излегуваа од своите квартови и почнуваа да се движат. Можеби ќе кажете дека тоа е само метро, но верувајте ми, и тоа како ја промени психологијата на градот”.
Занимливости
(ВИДЕО) На саемот „Motopassion“ реномираниот Kawasaki претстави два нови модели „Z500“ и „Ninja 500“ мотоцикли
На саемот Motopassion, Kawasaki претстави два интригантни нови модели – Z500 и Ninja 500, кои привлекоа големо внимание кај посетителите. Она што ги издвојува овие модели е нивната способност да возат со категоријата А2, обезбедувајќи фантастично искуство и за почетниците и за искусни возачи.
Опремени со целосно нов паралелен двоен мотор за 2024 година, двата модели ги исполнуваат најстрогите стандарди за емисија на издувни гасови Euro5+, следејќи ги најновите трендови во индустријата.
Срцето на новиот Z500 е паралелна двојна единица со волумен од 451 кубен метар, која обезбедува моќност од 33,4 kW (околу 45 КС) при 9.000 вртежи во минута. Со шест-брзински менувач и спојка со влечки, Z500 обезбедува предвидливо, но динамично управување што ќе ги воодушеви возачите од сите нивоа на вештини.
Според неговите спецификации, Z500 би требало лесно да се наметне во својот сегмент.
Димензии:
– Должина: 1.995 mm
– Ширина: 800 mm
– Висина: 1.055 mm
– Меѓуоскино растојание: 1.375 mm
– Висина на седиштето: 785 mm
– Тежина: 172 кг
Цена: 6.468 евра
Ninja 500 го има истиот мотор како Z500 и дели многу други компоненти со него. Со идентична единица од 451 кубика, која обезбедува моќност од околу 45 КС при 9.000 вртежи во минута, Ninja 500 ги испорачува истите перформанси со својот препознатлив спортски дизајн.
Опремен со челична рамка од решетката и тркала од 17 инчи, овој модел ветува извонредно возачко искуство, и на отворени патишта и на градски улици.
Димензии:
– Должина: 1.995 mm
– Ширина: 730 mm
– Висина: 1.120 mm
– Меѓуоскино растојание: 1.375 mm
– Висина на седиштето: 785 mm
– Тежина: 171 кг
Цена: 7.105 евра
Со овие модели, Kawasaki уште еднаш ја потврди својата посветеност на обезбедување врвни перформанси и иновативен дизајн, внесувајќи нова димензија во светот на мотоциклизмот.
Извор: moto-berza.com
Занимливости
Откриен целосен фосил „змеј“ стар 240 милиони години
Меѓународен тим на научници во јужна Кина го откри првиот целосен фосил на воден рептил долг пет метри од периодот на Тријас кој припаѓа на видот Dinocephalosaurus orientalis. Фосилот е стар 240 милиони години и е наречен „змеј“ бидејќи има исклучително долг врат, објави Би-Би-Си.
Фосилот му припаѓа на видот Dinocephalosaurus orientalis, кој првично беше идентификуван во 2003 година. Ник Фрејзер од Националниот музеј на Шкотска, кој беше дел од меѓународниот тим што го проучуваше фосилот, рече дека ова е првпат научниците да успеат да видат фосил од неговиот вид во целост.
Фрејзер истакна дека тоа е многу чудно животно кое има екстремитети слични на перки и дека неговиот врат е подолг од остатокот од телото и опашката заедно.
Фрејзер претпостави дека „долгиот, свитлив и флексибилен врат“ му дава на животното поголеми ловечки способности, овозможувајќи му да бара храна во подводните пукнатини. Фосилот е откриен во антички наоѓалишта на варовник во јужна Кина.
Научен труд кој го опишува новооткриениот фосил е објавен во академското списание Earth and Environmental Science.
A mother Dinocephalosaurus orientalis giving birth in the coastal seas of Middle Triassic Asia pic.twitter.com/aQNZMp0L7p
— Gabriel N. U. (@SerpenIllus) February 25, 2023
Занимливости
Некогаш најсовремениот сателит, вечерва се спушта на земјата
Револуционерниот европски сателит за далечинско набљудување ERS-2, лансиран во 1995 година, треба да падне на Земјата оваа вечер. Европската вселенска агенција (ESA) тврди дека поголемиот дел од овој сателит ќе изгори на патот кон Земјата.
Сепак, можно е некои делови да ја издржат топлината што ќе се создаде при спуштањето со голема брзина, иако шансите овие фрагменти да паднат на населени места и да предизвикаат штета се мали.
Делови од сателитот би можеле да паднат речиси каде било во светот, најверојатно ќе паднат во морето, јавува Би-би-си. ЕСА лансираше два речиси идентични сателити за далечинско набљудување на Земјата во 1990-тите. Тие беа најсофистицираните планетарни набљудувачи во своето време, со пакет инструменти за следење на промените на копно, во океаните и во воздухот.
ERS-2, првиот што се врати на Земјата, првично беше поставен на 780 километри над планетата, а инженерите ги искористија неговите резерви на гориво во 2011 година за да го спуштат на височина од 570 километри.
Извор: euronews.rs
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (27 март)
-
Хороскоп24 часа
Хороскоп за четврток (28 март)
-
Македонија2 дена
Викендов започнува летното сметање на време, ноќта во недела стрелките на часовникот ги поместуваме еден час по напред
-
Кичево1 ден
ССНМ во Кичево организира работен состанок со новинари од локални медиуми
-
Кичево3 часа
Во петок сите патишта водат на хуманитарниот концерт за Владо Симјановски, бидете дел и уште еднаш да ја покажеме нашата хуманост на дело!
-
Спорт2 дена
Нова победа на македонската репрезентација до 18 години на силниот меѓународен турнир „Анталија Куп 2024″
-
Lifestyle1 ден
Дали знаете што значи WC?
-
Кичево10 часа
МВР: Вкупно 15 кичевски возила-јавни превозници вчера биле пратени на вонреден технички преглед