Следете не

Занимливости

Школо за возење во зимски услови. Не притискајте многу на гаста!

Објавено пред

на

Како да се тргне, возење и сопирање по снег, мраз и влажна подлога, се возачки вештини што не се учат во авто-школа, туку се стекнуваат само со практично вежбање. Возење по дебел слој на снег, замрзнати собраќајници и вистинска снежна бура (лапавица), проблеми при тргнувањето, управувањето, и застанување по лизгав пат, се состојби на кои почетниците само теоретски се запознаваат.

Декември го поминаваме без снег на улиците. Но зимата трае до крајот на март, а јануари и февруари се подеднакво лоши месеци за возење, ако има снег на коловозот. Повеќето возачи кои само што положиле возачки испит, но и оние со подолго стаж, но со недоволно искуство, им недостасува најважното, практичното искуство на возење на снег и мраз, што за жал мора да се добие во секојдневниот сообраќај со висок ризик од сообраќајни незгоди. Возење на дебела прекривка од снег, замрзнати патишта и вистинска снежна бура, проблеми со движењето, управувањето, како и запирање на екстремно лизгав пат, се услови на кои возачите почетници само теоретски површно се запознаени.

ШТО ПОНЕЖНО, ПОБЕЗБЕДНО Е!
Големо количество на снег и во релативно краток временски период и ниски температури на воздухот знаат да го парализираат сообраќајот, а возачите се движат во долги колони со брзина на полжав.
Повеќето возачи незнаат да возат во такви тешки зимски услови, па со благовремено учење може да се намалат енормно големиот број на сообраќајки, кои благодарение на малата брзина најчесто се само материјални, но, често и со големи суми, а осигурителните компании тогаш и најмногу имаат работа, околу преценката на штетите и нивната исплата. Возење по снег и мраз бара голема возачка вештина, која за жал не се учи во авто-школа.
Како да се тргне, вози и сопре по снег и мраз, се вештини што се стекнуваат само со практично вежбање. Прво и основно возачко правило за возење по снег и мраз е – нежност. Сите работи поврзани со управување на автомобилот мораат да се изведуваат нежно, полека и со големо чувство, бидејќи груби и нагли движења и реакции брзо ќе го занесат возилото, што најчесто завршува со губење на контролата над управувањето, излетување од патот и сообраќајна несреќа.

ТРГНУВАЊЕ
Кога сте го исчистиле автомобилот од снег и мраз, можете да седнете и да тргнење, го стартувате моторот и почнување со возењето. Ако пред возилото и тркалата има полно „ненатапкан снег“ потребно е со нога или подобро со лопатка (која е дел од зимската опрема) делумно да се исчисти. На неискусните возачи најголем проблем им е како да тргнат од место, бидејќи поради намаленото триење на погонските тркала има пролизгување на самото место. Затоа на снег и мраз потребно е да додавате иста количина на гас, но, педалите на кумплунгот да се отпуштаат поспоро и понежно, отколку кога се тргнува на сува подлога, за да може тркалата постепено да ги фаќаат снегот и мразот, и да тргне возилото.
Педалот на гаста држете го подеднакво, но, ако почувствувате дека тркалата почнуваат да пролизгуваат, притиснете на кумплунгот, и кога ќе почувствувате дека пролизгувањето е прекунато, повторно полека и нежно отпуштете го педалот на кумплунгот, и веднаш намалета ја гаста за да не се постигне голема брзина.
Тргнување со намерно пролизгување овозможува полесно тргнување на возилото, но, со пролизгувањето на спојката не смее да се претера зашто може механички да се оштети. По правило, кога на патот има многу мраз и снег, препорачливо е од место да се тргнува во втор степен на пренос (брзина). За се треба полно чувство и што е најважно вежбање на празен паркинг.

ЗАБРЗУВАЊЕ
Откако ќе се тргне со автомобилот од место, за натамошното возење на снег и мраз важат поинакви правила, со забрзувањето отколку на сува подлога. И само во пракса може да се почувствува дека премногу притисок на педалот за гаста, и возење на „високи вртежи„ доаѓа до изненадувачко пролизгување на погонските тркала, па е потешко контролирањето, во комбинација со странично занесување.
Ако ви се случи нешто такво, единствена помош е одземање на гаста, но, не веднаш, туку доволно брзо и нежно, а на сопирачките треба да се заборави, и да се користат само кога е тоа неопходно.
Кога давање премногу гас и возење на високи вртежи на моторот по правило предизвикуваат пролизгување на погонските тркала, за забрзување во секој степен на пренос во повисока брзина треба да се искористи најмногу третина од гаста, односно најмногу една третина од максимално дозволениот број на вртежи. Тоа значи дека во повисок степен на пренос треба да се уфрла што побрзо, но, во тоа не треба да се претерува. Во секој случај, звукот на моторот, односно звукот на пролизгување на погонските тркала е најдобра насока колку сте вешти во зимски услови.

ВОЗЕЊЕ И УПРАВУВАЊЕ
Откако ќе смените во повисок степен на пренос, педалот за гаста треба нежно да го отпуштате. Целосно отпуштање може да придонесе до занесување на возилото. Педалот на спојката притиснете го нежно, сменете во друг степен, почнете нежно отпуштање на спојката и истовремено додавајте гас, но, многу малку, помалку отколку на сува подлога.
При вртење и менување на насоката на движење, избегнувате одземање или додавање на гаста, бидејќи и во двата случаеви во тој момент може да дојде до неконтролирано странично занесување на возилото. Затоа пред промена на насоката на движење, намалете ја гаста, и нежно додавајте дури кога возилото почнува праволиниски да се движи. Возењето мора да биде нежно и континуирано, како во багажникот да возите пакет со јајца што несакате да се скршат.

Занимливости

Јапонскиот робот „Archax“, направен по моделот на популарните „Transformers“, е ставен на аукција

Објавено пред

на

ФОТО: screenshot/youtube

Минатата година во јуни, јапонската компанија Tsubame Industries го заврши производството на робот по име Archax, направен по моделот на популарната серија Transformers. Сега истиот робот е на аукција на веб-страницата SBX Cars.

Во моментот на пишување, аукцијата ја погледнале речиси 19.000 луѓе и досега се дадени четири понуди. Првичната понуда беше 23.000 долари, вториот понудувач ја зголеми на 25.000 долари, третиот на 199.000 долари, а сега таа бројка скокна на 333.333 долари.

Аукцијата завршува на 19 јули во 03:00 часот, но цената е малку изненадувачка, бидејќи компанијата, како што пренесува Reuters, планирала да продаде пет роботи по цена од по три милиони долари, што е значително повисока цена во споредба со тековната аукција.

Се ракува со џојстик, внатре во кабината има четири екрани, преку кои може да се набљудува движењето и околината, а за сето тоа се заслужни девет камери кои овозможуваат поглед на просторот од 360 степени. Изграден од метал и пластика, Archax може да ги крева рацете, да мавта и да се префрли од режим на возило во режим на робот и обратно.

Има четири ногарки со гуми, слични на оние што ги користат виљушкарите. Може да се управува со предните ногарки, додека е со погон на задните тркала. Доаѓа во пет бои: сина, бела, црвена, зелена и виолетова.

Генералниот директор на компанијата што го произведе овој прототип, Рио Јошида изјави дека сака да направи нешто ново и различно.

„Исто така, Јапонија е многу силна во анимација, игри и роботика, како и автомобили, па мислев дека би било одлично ако можам да создадам производ што ги има сите овие елементи во себе – тоа е Јапонија“, изјави тој за Ројтерс.

Прочитај повеќе...

Занимливости

SpaceX Starship, првото враќање од вселената

Објавено пред

на

Се планираше Starship да го совлада враќањето од вселената уште порано, но тоа се случи дури сега. Леталото веќе натера многумина да размислуваат за патување до Марс, а последниот лет докажува дека ракетите за повеќекратна употреба се повеќе од само имагинација.

Уште во 2019 година, Илон Маск зборуваше за плановите за „поход“ на Марс, не само за патување до Црвената планета, туку и за активности што ќе доведат до првите одржливи населби. Така, во рамките на овие долгорочни планови, луѓето би станале меѓупланетарен вид, и тоа не за сто или двесте години, туку, како што Маск тврди веќе некое време, многу порано.

Лансирањето на еден Ѕвезден брод чини околу два милиони долари, а за тераформирање на Марс ќе биде потребно многу повеќе од еден Ѕвезден брод. Маск вели дека за успех на проектот ќе бидат потребни најмалку илјада авиони кои ќе се користат за транспорт на товар, градежни материјали и екипаж, а целиот процес, како што се проценува, ќе трае најмалку 20 години.

За воопшто да се размислува за населби на Марс, потребно е барем едно летало со екипаж да стигне до оваа планета. SpaceX на 6 јуни докажа дека Starship може да се врати на Земјата за повторно да се користи. За прв пат сите делови на ракетата висока 121 метар го преживеаја лансирањето, како и спуштањето во Индискиот Океан.

Starship е најголемото и најмоќното вселенско летало некогаш изградено. Тоа е клучот за иднината на компанијата SpaceX, а успехот е од интерес и за агенцијата НАСА, бидејќи леталото е замислено како дел од новата мисија Артемис на Месечината. Ќе има уште пробни летови пред човечкиот екипаж да тргне на пат, а се проценува дека тоа би можело да се случи на крајот на оваа деценија.

„Starship“ досега е лансиран вкупно четири пати, а овој лет е најуспешен. Се уште не се знае кога ќе се случи петтиот, експертите тврдат дека нема да чекаме долго.

Извор: Ars Technica

Прочитај повеќе...

Занимливости

(ВИДЕО) Дукати го претстави новиот модел „Монстер“ во чест на легендарниот Аиртон Сена

Објавено пред

на

ФОТО: screenshot/youtube

Најновата „играчка“ на легендарниот Аиртон Сена доаѓа од Ducati, која го претстави специјалното издание Monster. Мотоциклот има шарена графика инспирирана од кацигата на Сена. Како резултат на тоа, моделот го имитира бразилското знаме и има мешавина од жолта, зелена и сина боја.

Специјалниот Monster е опремен со елементи од јаглеродни влакна, алуминиумски потпирачи за нозе и специјални алуминиумски тркала. Ним им се спојува сино седиште, уникатна плочка и приспособена анимација за подигање за екранот од 4,3 инчи.

Моќта доаѓа од познатиот двоцилиндричен мотор Testastretta со 82 kW/111 КС. Велосипедот има и целосно прилагодлива суспензија Ohlins и систем за сопирање Brembo со жолти клешти.

Производството е ограничено на 341 единица (3 за три светски титули и 41 за бројот на победи на Сена во Формула 1), а цените започнуваат од 25.000 долари.

Извор: autoblog.rs

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп2 часа

Хороскоп за сабота (27 јули)

ОВЕН Оние од вас кои планираат пократко патување денес можеби ќе бидат задоволни, особено ако се работи за семејна посета....

Балкан6 часа

Во Србија граѓаните ќе предложуваат локации за „радар“ за зголемена сообраќајна контрола

Управата за сообраќајна полиција на МВР на Србија, по повод меѓународната акција за зголемена сообраќајна контрола насочена кон откривање и...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за петок (26 јули)

ОВЕН Ве очекува подобрување на полето на заработка. Може да се надевате на пресврти на ова поле. Можна е прилика...

Технологија1 ден

Apple би можел да примени технологија која му овозможува на „iPhone“ внатрешна меморија од 2TB?

Тајванската компанија за истражување на пазарот TrendForce оваа недела изјави дека очекува Apple да започне со производство на iPhone-и кои...

Македонија1 ден

МВР истакна важно соопштение по повод чествување на 2-ри август во Крушево

Министерството за внатрешни работи по повод прославата на државниот празник 2-ри Август, кој традиционално се одбележува во Крушево ги известува...

Спорт1 ден

Закажано извлекувањето на паровите за новата сезона 24/25 од првата македонска фудбалска лига

ФФМ предмалку ја информираше јавноста дека, Комисијата за натпреварување во понеделник, на 29-ти јули, во просториите на „Куќата на фудбалот”,...

Временска прогноза2 дена

Денес и утре посвежо особено на утро, еве какво време ни претстои

Денес и утре (петок) посвежо, особено наутро, повремено со засилен ветер од северен правец (до околу 60 км/час) Следува постепена...

Хороскоп2 дена

Хороскоп за четврток (25 јули)

ОВЕН Некој на работа врши притисок врз вас и приморани сте некои работи да ги завршите побрзо отколку што очекувавте....

Кичево2 дена

„ГАП Осигурување“ за вашите потреби сега со нова филијала во Кичево

Осигурителното Брокерско Друштво ГАП Осигурување, официјално започна со работа во јануари 2024 година. Акционерите, воедно и визионери кои своето долгогодишно...

Спорт2 дена

Вранештица: Утре продолжуваат натпреварите на турнирот во мал фудбал, ајде на вкусна скара и пијалок, во прилог официјален распоред на мечеви сѐ до недела!

После неколку денови заслужена пауза, турнирот во мал фудбал во с.Вранештица продолжува. Во рамките на утрешниот ден четврток / 25.07...

НАЈЧИТАНИ