Следете не

Занимливости

Школо за возење во зимски услови. Не притискајте многу на гаста!

Објавено пред

на

Како да се тргне, возење и сопирање по снег, мраз и влажна подлога, се возачки вештини што не се учат во авто-школа, туку се стекнуваат само со практично вежбање. Возење по дебел слој на снег, замрзнати собраќајници и вистинска снежна бура (лапавица), проблеми при тргнувањето, управувањето, и застанување по лизгав пат, се состојби на кои почетниците само теоретски се запознаваат.

Декември го поминаваме без снег на улиците. Но зимата трае до крајот на март, а јануари и февруари се подеднакво лоши месеци за возење, ако има снег на коловозот. Повеќето возачи кои само што положиле возачки испит, но и оние со подолго стаж, но со недоволно искуство, им недостасува најважното, практичното искуство на возење на снег и мраз, што за жал мора да се добие во секојдневниот сообраќај со висок ризик од сообраќајни незгоди. Возење на дебела прекривка од снег, замрзнати патишта и вистинска снежна бура, проблеми со движењето, управувањето, како и запирање на екстремно лизгав пат, се услови на кои возачите почетници само теоретски површно се запознаени.

ШТО ПОНЕЖНО, ПОБЕЗБЕДНО Е!
Големо количество на снег и во релативно краток временски период и ниски температури на воздухот знаат да го парализираат сообраќајот, а возачите се движат во долги колони со брзина на полжав.
Повеќето возачи незнаат да возат во такви тешки зимски услови, па со благовремено учење може да се намалат енормно големиот број на сообраќајки, кои благодарение на малата брзина најчесто се само материјални, но, често и со големи суми, а осигурителните компании тогаш и најмногу имаат работа, околу преценката на штетите и нивната исплата. Возење по снег и мраз бара голема возачка вештина, која за жал не се учи во авто-школа.
Како да се тргне, вози и сопре по снег и мраз, се вештини што се стекнуваат само со практично вежбање. Прво и основно возачко правило за возење по снег и мраз е – нежност. Сите работи поврзани со управување на автомобилот мораат да се изведуваат нежно, полека и со големо чувство, бидејќи груби и нагли движења и реакции брзо ќе го занесат возилото, што најчесто завршува со губење на контролата над управувањето, излетување од патот и сообраќајна несреќа.

ТРГНУВАЊЕ
Кога сте го исчистиле автомобилот од снег и мраз, можете да седнете и да тргнење, го стартувате моторот и почнување со возењето. Ако пред возилото и тркалата има полно „ненатапкан снег“ потребно е со нога или подобро со лопатка (која е дел од зимската опрема) делумно да се исчисти. На неискусните возачи најголем проблем им е како да тргнат од место, бидејќи поради намаленото триење на погонските тркала има пролизгување на самото место. Затоа на снег и мраз потребно е да додавате иста количина на гас, но, педалите на кумплунгот да се отпуштаат поспоро и понежно, отколку кога се тргнува на сува подлога, за да може тркалата постепено да ги фаќаат снегот и мразот, и да тргне возилото.
Педалот на гаста држете го подеднакво, но, ако почувствувате дека тркалата почнуваат да пролизгуваат, притиснете на кумплунгот, и кога ќе почувствувате дека пролизгувањето е прекунато, повторно полека и нежно отпуштете го педалот на кумплунгот, и веднаш намалета ја гаста за да не се постигне голема брзина.
Тргнување со намерно пролизгување овозможува полесно тргнување на возилото, но, со пролизгувањето на спојката не смее да се претера зашто може механички да се оштети. По правило, кога на патот има многу мраз и снег, препорачливо е од место да се тргнува во втор степен на пренос (брзина). За се треба полно чувство и што е најважно вежбање на празен паркинг.

ЗАБРЗУВАЊЕ
Откако ќе се тргне со автомобилот од место, за натамошното возење на снег и мраз важат поинакви правила, со забрзувањето отколку на сува подлога. И само во пракса може да се почувствува дека премногу притисок на педалот за гаста, и возење на „високи вртежи„ доаѓа до изненадувачко пролизгување на погонските тркала, па е потешко контролирањето, во комбинација со странично занесување.
Ако ви се случи нешто такво, единствена помош е одземање на гаста, но, не веднаш, туку доволно брзо и нежно, а на сопирачките треба да се заборави, и да се користат само кога е тоа неопходно.
Кога давање премногу гас и возење на високи вртежи на моторот по правило предизвикуваат пролизгување на погонските тркала, за забрзување во секој степен на пренос во повисока брзина треба да се искористи најмногу третина од гаста, односно најмногу една третина од максимално дозволениот број на вртежи. Тоа значи дека во повисок степен на пренос треба да се уфрла што побрзо, но, во тоа не треба да се претерува. Во секој случај, звукот на моторот, односно звукот на пролизгување на погонските тркала е најдобра насока колку сте вешти во зимски услови.

ВОЗЕЊЕ И УПРАВУВАЊЕ
Откако ќе смените во повисок степен на пренос, педалот за гаста треба нежно да го отпуштате. Целосно отпуштање може да придонесе до занесување на возилото. Педалот на спојката притиснете го нежно, сменете во друг степен, почнете нежно отпуштање на спојката и истовремено додавајте гас, но, многу малку, помалку отколку на сува подлога.
При вртење и менување на насоката на движење, избегнувате одземање или додавање на гаста, бидејќи и во двата случаеви во тој момент може да дојде до неконтролирано странично занесување на возилото. Затоа пред промена на насоката на движење, намалете ја гаста, и нежно додавајте дури кога возилото почнува праволиниски да се движи. Возењето мора да биде нежно и континуирано, како во багажникот да возите пакет со јајца што несакате да се скршат.

Занимливости

(ВИДЕО) Дукати го претстави новиот модел „Монстер“ во чест на легендарниот Аиртон Сена

Објавено пред

на

ФОТО: screenshot/youtube

Најновата „играчка“ на легендарниот Аиртон Сена доаѓа од Ducati, која го претстави специјалното издание Monster. Мотоциклот има шарена графика инспирирана од кацигата на Сена. Како резултат на тоа, моделот го имитира бразилското знаме и има мешавина од жолта, зелена и сина боја.

Специјалниот Monster е опремен со елементи од јаглеродни влакна, алуминиумски потпирачи за нозе и специјални алуминиумски тркала. Ним им се спојува сино седиште, уникатна плочка и приспособена анимација за подигање за екранот од 4,3 инчи.

Моќта доаѓа од познатиот двоцилиндричен мотор Testastretta со 82 kW/111 КС. Велосипедот има и целосно прилагодлива суспензија Ohlins и систем за сопирање Brembo со жолти клешти.

Производството е ограничено на 341 единица (3 за три светски титули и 41 за бројот на победи на Сена во Формула 1), а цените започнуваат од 25.000 долари.

Извор: autoblog.rs

Прочитај повеќе...

Занимливости

Рекорден профит на Нинтендо, но за сѐ е одговорен најпознатиот водоинсталатер во светот

Објавено пред

на

Профитот на Нинтендо во претходната година се искачи на рекордни 490,60 милијарди јапонски јени или приближно 2,9 милијарди евра. Ова е пораст од 13,4%, објави во вчерашниот извештај јапонскиот производител на видео игри.

Според извештаите, рекордната заработка е првенствено резултат на успешниот филм „The Super Mario Bros. Movie“ и слабиот курс на јенот во однос на доларот и другите светски валути, пренесува агенцијата Kyodo.

Приходите на Nintendo се зголемија за 4,4 отсто на 1,67 трилиони јени во истиот период, благодарение на големата продажба на видео играта The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom и насловите поврзани со франшизата Super Mario.

„The Super Mario Bros. Movie“ беше прикажан во кината во април 2023 година и стана вториот анимиран филм со најголема заработка во историјата, благодарение на што продажбата на Nintendo во одредени оддели се зголеми за 81,6 отсто.

Вкупната продажба на конзолите на Nintendo’s Switch, кои се на пазарот веќе седум години, падна за 12,6 отсто во изминатата фискална година. Компанијата, исто така, рече дека ќе отвори музеј на Нинтендо во јапонската префектура Кјото оваа есен за да ја зголеми базата на обожаватели, пренесува b92.net

Прочитај повеќе...

Занимливости

(ВИДЕО) На саемот „Motopassion“ реномираниот Kawasaki претстави два нови модели „Z500“ и „Ninja 500“ мотоцикли

Објавено пред

на

printscreen/official video

На саемот Motopassion, Kawasaki претстави два интригантни нови модели – Z500 и Ninja 500, кои привлекоа големо внимание кај посетителите. Она што ги издвојува овие модели е нивната способност да возат со категоријата А2, обезбедувајќи фантастично искуство и за почетниците и за искусни возачи.

Опремени со целосно нов паралелен двоен мотор за 2024 година, двата модели ги исполнуваат најстрогите стандарди за емисија на издувни гасови Euro5+, следејќи ги најновите трендови во индустријата.

Срцето на новиот Z500 е паралелна двојна единица со волумен од 451 кубен метар, која обезбедува моќност од 33,4 kW (околу 45 КС) при 9.000 вртежи во минута. Со шест-брзински менувач и спојка со влечки, Z500 обезбедува предвидливо, но динамично управување што ќе ги воодушеви возачите од сите нивоа на вештини.

Според неговите спецификации, Z500 би требало лесно да се наметне во својот сегмент.

Димензии:
– Должина: 1.995 mm
– Ширина: 800 mm
– Висина: 1.055 mm
– Меѓуоскино растојание: 1.375 mm
– Висина на седиштето: 785 mm
– Тежина: 172 кг
Цена: 6.468 евра

Ninja 500 го има истиот мотор како Z500 и дели многу други компоненти со него. Со идентична единица од 451 кубика, која обезбедува моќност од околу 45 КС при 9.000 вртежи во минута, Ninja 500 ги испорачува истите перформанси со својот препознатлив спортски дизајн.

Опремен со челична рамка од решетката и тркала од 17 инчи, овој модел ветува извонредно возачко искуство, и на отворени патишта и на градски улици.

Димензии:
– Должина: 1.995 mm
– Ширина: 730 mm
– Висина: 1.120 mm
– Меѓуоскино растојание: 1.375 mm
– Висина на седиштето: 785 mm
– Тежина: 171 кг
Цена: 7.105 евра

Со овие модели, Kawasaki уште еднаш ја потврди својата посветеност на обезбедување врвни перформанси и иновативен дизајн, внесувајќи нова димензија во светот на мотоциклизмот.

Извор: moto-berza.com

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп3 часа

Хороскоп за понеделник (27 мај)

ОВЕН Денес, ќе добивате разни сигнали од луѓе со кои работите и пријатели, па затоа не е изненадувачки што ќе...

Автомобили10 часа

Германија има многу строги закони за очила за сонце во автомобилот

Многу малку возачи во Германија ги знаат правилата за носење очила за сонце додека возат. Кога сонцето сјае во лето,...

Магазин10 часа

Британија размислува за забрана на мобилни телефони за под 16 години: Влијание врз менталното и физичкото здравје

Следната британска влада треба да размисли за законска забрана за мобилни телефони во училиштата и целосна забрана за мобилни телефони...

Магазин14 часа

Microsoft го купува Valve за 16 милијарди долари?

Се појавија гласини дека Мicrosoft подготвува понуда за купување на Valve. Dior, креатор на содржина фокусиран на сферата на игри,...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за недела (26 мај)

ОВЕН Ова може да биде интересен ден на работа, бидејќи ќе имате голема помош и некој кој може да делува...

Технологија1 ден

Дали ќе се потврдат гласините дека Microsoft го купува „Valve“ ?

Се појавија гласини дека Microsoft подготвува понуда за купување на Valve. Диор, креатор на содржина фокусиран на сферата на игри,...

Технологија1 ден

Apple направи клон на тетрис во прототип верзија

Во еден момент, Apple направи клон на тетрис на прототип верзија на третата генерација на iPod. Ова покажува дека „Епл“...

Скопје1 ден

При контрола во угостителски објекти во Скопје пронајдена дрога, приведени девет лица

На 23/24.05.2024 од страна на полициски службеници од Единицата за недозволена трговија при СВР Скопје постапено е по план на...

Магазин2 дена

Вештачката интелигенција закана за три милиони работни места во Германија

Со брзото воведување на системи за вештачка интелигенција (AI) во компаниите, многу вработени во Германија мора да се подготват за...

Автомобили2 дена

Совет за возачите: Ваквото запирање на возилото не е добро за сопирачките

Сопирачките не се нешто на што треба да штедите. Исто така, не е добро да не ги одржувате редовно, бидејќи...

НАЈЧИТАНИ