Хрватски автопати (ХАЦ) објави јавен тендер за избор на изведувач на електронскиот систем за наплата, а проценетата вредност на набавката на новиот систем е околу 100 милиони евра. Кога ќе се имплементира системот на крајот на 2024 година, патниците повеќе нема да поминуваат низ наплатните пунктови, ниту пак ќе бројат ситни евра за плаќање на патарините. Целиот процес ќе се одвива електронски, а цената ќе зависи од повеќе фактори, меѓу кои и дали е викенд или не.
Новиот електронски систем за наплата на патарина ќе биде во употреба најрано до крајот на 2024 година, соопшти Министерството за море, транспорт и инфраструктура.
Од Министерството посочуваат дека новиот систем се базира на слободното одвивање на сообраќајот, со микробранова технологија на фреквенција од 5,8 GHz и технологија за автоматско препознавање на регистарски таблички. Додаваат и дека законот ќе ја исклучи можноста за користење на автопатот да се плаќа во готово, со што ќе се намалат оперативните трошоци за наплата на патарините.
Досегашниот систем на рампите ќе биде бесконтактен, базиран на комбинација од две современи технологии, а плаќањето треба да се врши преку понов уред ENC и автоматски систем за читање таблички, со тоа во форма на електронска вињета и нон-стоп плаќање.
– „Сите камиони и мотоцикли ќе имаат обврска да го користат уредот во возилото за плаќање на патарина. Лесните возила со капацитет до 3,5 тони ќе имаат можност да изберат помеѓу користење на уредот во возилото за електронска наплата или најавување во системот за наплата за автоматско препознавање на регистарските таблички. Во новиот систем уредите ENC ќе бидат поврзани со регистарската табличка, а еден уред ќе може да се користи за најмногу три возила, пишува Јутарњи лист.
Сите корисници, без разлика дали користат ENC или отчитување на таблички, ќе се регистрираат во системот на еден од концесионерите, каде што ќе треба да ја достават регистрацијата, земјата на издавање на регистарската табличка и начинот на плаќање, податоци за класа на емисија на возилото, копија од сообраќајна дозвола…
Постојните рампи ќе бидат отстранети, што значи дека повеќе нема да има голема гужва на наплатните пунктови. На пример, рачната наплата има капацитет од околу 200 возила на час, а новиот систем овозможува минување до 3.000 возила, изјави на почетокот на годината министерот за море, транспорт и инфраструктура Олег Бутковиќ.
Во новиот систем на корисниците ќе им се наплаќа онолку колку што возат, а системот ќе може да се прилагодува така што цените се различни во летната сезона и за викендите. Патарината може да се дефинира во зависност од класата на емисија на возилото. Се најавува и дека попусти на патарините ќе имаат корисниците кои повеќе ги користат автопатите или возат по нив кога има помал сообраќај.
Решение за оние кои попрво не би платиле. Еден од најголемите спорови беше кој и како ќе ги спречи возачите кои се обидуваат да поминат по автопат без да платат. Тендерската документација открива дека работата ќе им биде оставена на управителите на автопатиштата.
Имено, во тендерот е предвидено понудувачот да испорача и 74 комбиња опремени за следење на мобилното плаќање и присилна наплата на патарина. Возилата ќе бидат опремени со уреди за читање и ALPR камери. Конкурсот предвидува уредите да го читаат ENC уредот во возилото или регистарските таблички од растојание од 10 метри под широк агол од 90 степени.
Овие единици ќе имаат функција на откривање, потврдување и наплата на патарини од потенцијалните прекршители, кои ќе работат на различни начини, при престигнување при возење, кога возилото е паркирано на лентата за застанување… Мобилните единици ќе можат да паркираат во запрете лента и проверете ги возилата што поминуваат покрај нив, а ќе имаат и овластување да ги сопрат и да наплатат парична казна.
Возилата ќе се проверуваат и на паркинзи, бензински пумпи или места за одмор покрај автопатот.
Со оглед на тоа што целиот систем за наплата на патарина ќе биде поврзан со системот на граничната полиција и европскиот информативен систем за сообраќај и возачки дозволи, единиците ќе ги имаат сите информации за автомобилот што го следат, неговиот корисник и дали тој ја платил патарината. време.
За потребите на новиот систем за наплата на патарина ќе се изградат 260 нови портали на целата автопатска мрежа. Станува збор за портали кои ќе бидат поставени на самиот автопат и на кои ќе бидат поставени читачи на ENC уреди и камери за читање предни и задни регистарски таблички.
Покрај нив, покрај автопатиштата ќе бидат поставени и контролни портали, чија улога е да креираат трансакциска рамка, односно единствена трансакција и ID со сите потребни параметри за плаќање.
Извор: n1info.rs